09.10.2010

اعتصاب غذای حسین رونقی‌ ملکی

خودنویس: حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر، در اعتراض به شرایط خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

آن‌گونه که رسانه‌های خبری به نقل از خانواده این وبلاگ‌نویس اعلام کرده‌اند، وی در اعتراض به بدرفتاری ماموران و برآورده نشدن خواسته‌های خود دست به اعتصاب غذا زده است. وی هم‌اکنون در زندان اوین نگهداری می‌شود و گفته می‌شود قسمت اعظم دوران بازداشت خود را در سلول انفرادی به سر برده است.

حسین رونقی‌ملکی، با نام «بابک خرمدین» در فضای مجازی فعال بود. هفته گذشته حکم پانزده سال زندان این وبلاگ‌نویس به وی ابلاغ شد. آن‌گونه که وی اعلام کرده، اجازه رویت حکم به اوداده نشده و تنها از او خواسته‌اند که حکم را امضا کند. اما زمانی که از این کار امتناع می‌کند، ماموران وی را مورد ضرب وشتم قرار می‌دهند.

مادر این فعال حقوق‌بشر به «بی‌بی‌سی فارسی» گفت:«حسین گفت که اگر فردا و پس فردا تلفن نزدم، بدانید که برایم اتفاقی افتاده است.» وی همچنین گفته است که از ماه تیر تاکنون موفق به ملاقات با فرزند خود نشده است.

همچنین برخی اخبار حکایت از آن دارد که ماموران بر خانواده رونقی‌ملکی فشار آورده‌اند تا وکیل پسر خود را عزل کنند. محمدعلی دادخواه، وکیل حسین رونقی‌ملکی است. دادخواه اعلام کرده است که تاکنون حکم موکل وی، به اوبه طور کتبی ابلاغ نشده است.

گفتنی است حسین رونقی‌ملکی، آذرماه سال گذشته در شهرستان محل سکونت خود، شهر ملکان استان آذربایجان شرقی بازداشت شد. وی سپس به زندان اوین و بند دوالف – که متعلق به سپاه پاسداران است، منتقل شد – و حدود ده ماه از دوران بازداشت خود را در سلول انفرادی به سر برد.

گفته می‌شود وی در طول دوران بازداشت، بارها تهدید به اعدام شد و تحت فشارهای شدیدی قرار داشت که مصاحبه تلویزیونی انجام دهد. دادگاه این وبلاگ‌نویس روز بیست و پنجم مرداد برگزار شد و وثیقه‌ای سیصد میلیون تومانی تعیین شد. اما مسوولان قضایی از پذیرش وثیقه خودداری کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates