09.10.2010

عدم شرکت عبادی و گنجی در مراسم اعطا جایزه به کاریکاتوریست جنجالی دانمارکی

خودنویس: قرار است در ساعت ۱۹ امشب با حضور وزیر کشور آلمان، جایزه «آزادی و آینده رسانه‌های لایپزیک» همزمان با کنگره دو روزه بنیاد رسانه‌های لایپزیک داده شود. او همان کاریکاتوریست دانمارکی است که در سال ۲۰۰۵ با کشیدن کاریکاتور علیه محمد، پیامبر اسلام جنجال آفرید. اکبر گنجی و شیرین عبادی نیز قرار بود در مراسم حاضر باشند اما در اعتراض شرکت نکردند.

امروز ساعت ۱۱ صبح به وقت آلمان، کنگره دو روزه بنیاد رسانه‌های لایپزیک در شهر لایپزیک آغاز به کار کرد. این کنفرانس با سخنرانی خانم شیرن عبادی در ساعت ۱۱ صبح شروع شد. قرار است در ساعت ۱۹ امشب با حضور وزیر کشور آلمان، جایزه «آزادی و آینده رسانه‌های لایپزیک» به کورت وسترگارد داده شود. او کاریکاتوریست دانمارکی است که در سال ۲۰۰۵ با کشیدن کاریکاتور علیه محمد، پیامبر اسلام جنجال آفرید.

چند هفته پیش با حضور خانم مرکل جایزه دیگری در شهر برلین به او دادند. در آن مراسم مرکل از او دفاع کرد که جنجال آفرید. امشب هم قرار است با حضور وزیر کشور آلمان به او جایزه بدهند.

در همین شیرین عبادی فردا در یک پانل دیگر حضور دارد و اکبر گنجی هم در پانل دیگری حضور خواهد داشت.

یک منبع مستقل به خودنویس گفت که حضور همزمان عبادی و گنجی در این مراسم می‌تواند باعث حملات جدیدی علیه ایشان و نیز بسیاری از فعالان جنبش مدنی ایران از سوی حاکمیت و برخی از منتقدین گنجی در بخش‌هایی از جنبش سبز شود.

آخرین خبر مبنی بر این است که اکبر گنجی در مراسم امشب شرکت نکرده است. به گفته یک منبع حاضر در لایپزیک، خانم عبادی نیز پیش از برگزاری مراسم اعطای جایزه، پس از قرائت نامه‌ای اعتراض آمیز، محل را ترک کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates