11.10.2010

شمارش معكوس برای آغاز جراحی حساس اقتصاد ایران

آینده: بنا بر اطلاعات خبرنگار «آینده»، از مجموع 21 میلیون خانوار ایرانی حدود 20 میلیون خانوار برای دریافت یارانه های نقدی ثبت نام كرده اند كه در این میان 17184148 معادل 85 درصد آنها حسابهای بانكی را جهت واریز یارانه اعلام كرده اند.همچنین شبكه بانكی كشور از پنجشنبه گذشته، 15 مهر ماه آمادگی كامل برای واریز پول به حساب خانوارها را پیدا كرده است، هرچند…

در حالی كه با ورود به دهه پایانی مهر ماه ، شمارش معكوس برای آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها آغاز شده است، خبرنگار «آینده» آخرین وضعیت آمادگی مسوولان را برای این طرح تشریح كرده است.

بنابراین گزارش، در طرح هدفمندی یارانه مقرر شده است با حذف یارانه انرِژی و كالاهای اساسی مبالغی به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت گردد.

به گفته وزیر رفاه به عنوان مقام مجری این طرح قرار است تا پایان مهرماه مبالغ به حساب مردم واریز گردد كه این به معنای واریز شدن یارانه نقدی كه مبلغ آن 20 تا 40 هزار تومان در ماه برای هر نفر می باشد تا پایان هفته آینده به حساب مردم است.

بنا بر اطلاعات كسب شده توسط خبرنگار «آینده»، از مجموع 21 میلیون خانوار ایرانی حدود 20 میلیون خانوار برای دریافت یارانه های نقدی ثبت نام كرده اند كه در این میان 17184148 معادل 85 درصد آنها حسابهای بانكی را جهت واریز یارانه اعلام كرده اند.

همچنین شبكه بانكی كشور از پنجشنبه گذشته، 15 مهر ماه آمادگی كامل برای واریز پول به حساب خانوارها را پیدا كرده است، هرچند یك فاصله 48 ساعته بین واریز پول از سوی دولت تا واریز به حساب مردم لازم است.

در میان سناریوهای اعلام شده، قطع سهمیه بندی بنزین و فروش بنزین با قیمت 400 تومان به خودروهای شخصی و با قیمت قبلی به خودروهای عمومی، قطع تدریجی یارانه نان و قطع یكباره یارانه گاز و برق از احتمال اجرای بیشتری برخوردار است.

با وجود عدم اطلاع رسانی مناسب درباره این طرح، دریافت و ثبت اطلاعات خانوارها، عملیات داده پردازی سنگین و كم نظیری از سوی كارشناسان ارزیابی شده است، به گونه ای كه عدم قطع سایت مذكور به رغم هجوم میلیونی كاربران برای ثبت حسابهای بانكی خود، تحسین كارشناسان فناوری اطلاعات را درپی داشته است.

این امر با استفاده از تمام روشهای بهینه سازی پردازش اطلاعات انجام شده تا علاوه بر سرعت، از امنیت كافی نیز برخوردار باشد. از جمله برای دریافت شماره حساب سرپرستان خانوار، هرشب آخرین اطلاعات بروز شده شبكه شتاب در قالب لوح فشرده به سایت هدفمندی وارد می شده است.

اطلاعات سجلی ارائه شده از سوی خانوارها از 99 درصد صحت و اطلاعات اقتصادی از حدود 60 درصد صحت برخوردار بوده اند.

با توجه به وسعت وحساسیت این طرح و تاثیرگذاری آن بر ابعاد مختلف تمامی اقشار جامعه هوشیاری خویشتنداری و تدبیر در هفت پیش رو جهت آماده سازی افكارعمومی برای اجرای این طرح اهمیت چشم گیری دارد تا شاهد اتفاقات تاسف برانگیز كه پس از اجرای سهمیه بندی بنزین در سال 1386 رخ داد نباشیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates