12.10.2010

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي: معمولا روسیه به تعهداتش عمل نمی کند / بعید نیست استاکس نت کار روسیه باشد

شفاف: با نگاهي به سوابق تاريخي روس ها مي توان دريافت كه آن ها در موارد بسياري به تعهدات خود عمل نكرده اند و بر همين اساس برخي افراد با شناخت از روسها و عمل نكردن به تعهدات، ارتباطات استراتژيك و گسترده كردن روابط را به نفع كشور نمي ديدند./ روس ها عنوان مي كنند نسبت به جمهوري اسلامي ايران ارتباطات استراتژيك و قوي داريم كه عملا اين موضوع مشاهده نمي شود و چنين اتفاقي نمي افتد.

شفاف: محمد مهدي شهرياري نماينده بجنورد در گفت و گو با خبرنگار پارلماني شفاف در خصوص باز گرداندن مبلغ پيش پرداخت موشك هاي S300به ايران گفت :بايد ديد قرار داد با روس ها با چه شرايطي تنظيم شده است. كشورها متعهد به اجراي قرار داد هستند و راهكار هاي مشخص براي پيگيري حقوقي در دادگاه هاي بين المللي وجود دارد.

وي خاطرنشان كرد: بنده نمي دانم كه مفاد اين قرار داد چه بوده و چه مواردي در اين قرارداد لحاظ شده است اما اگر در خصوص فسخ قرار داد مطلبي عنوان نشده باشد هم كشور ها به دليل احترام به یکدیگر اقداماتي انجام مي دهند.

عضو كمیسيون امنيت ملي و سياست خارجي با بيان اينكه عدم تعهد به قرارداد را مي توان از طريق راهكار هاي حقوقي پيگيري كرد تصريح كرد : با نگاهي به سوابق تاريخي روس ها مي توان دريافت كه آن ها در موارد بسياري به تعهدات خود عمل نكرده اند و بر همين اساس برخي افراد با شناخت از روسها و عمل نكردن به تعهدات، ارتباطات استراتژيك و گسترده كردن روابط را به نفع كشور نمي ديدند.

شهرياري با اشاره به گفتار و رفتار متناقض روس ها در خصوص مواضع ايران اظهار داشت : روس ها عنوان مي كنند نسبت به جمهوري اسلامي ايران ارتباطات استراتژيك و قوي داريم كه عملا اين موضوع مشاهده نمي شود و چنين اتفاقي نمي افتد.

وي ادامه داد : از نظر حقوق بين الملل عدم تعهد به قرار داد قابل پيگيري است و بايد پيگيري شود. رسيدگي به تعهداتي كه جنبه حقوقي در ميان كشور ها مي گيرد برعهده وزارت امور خارجه است و اين قرار داد مربوط به وزارت دفاع مي شود و بر اين اساس اين دو وزارتخانه بايد پيگير اين قضيه در جوامع بين المللي باشند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پاسخ به سوالي كه به شايعات اخير مبني بر اينكه روس ها در آلوده كردن رايانه هاي نيروگاه بوشهر دست داشتند گفت : بنده شنيده بودم كه فرانسوي ها و آمريكايي ها در اين اقدام دست داشته اند اما بعيد نيست كه روس ها اين اقدام را انجام داده باشند.

شهرياري ياد آور شد: بعيد نيست كه بعضی كشور ها آسيب هايي را در رشد و توسعه كشور ها وارد كنند.برخي كشور ها در صنايع و برق و .. توانايي ايجاد اختلال از نظر تكنولوژي را دارند و ويروس ها هم مي تواند از اين نوع اختلالات باشد.

وي خاطر نشان كرد‌: نظر قطعي در خصوص آلوده شدن نيروگاه بوشهر را بايد وزارت اطلاعات و يا سازمانهاي فني كه آلوده شده اند بدهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates