15.10.2010

برگزاری دادگاه مهسا امرآبادی و اعلام اتهامات مهدی خزعلی

خودنویس: مهدی خزعلی عصر چهارشنبه ٢١ مهر ماه، در حالی که عازم سفر بود توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. دادگاه مهسا امرآبادی، همسر مسعود باستانی نیز به ریاست قاضی مقیسه برگزار گردید. اتهامات امرآبادی، اقدام تبلیغی علیه نظام و توهین به رییس جمهور عنوان شد.

دادگاه مهسا امرآبادی، روزنامه‌نگار و همسر مسعود باستانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به صورت غیرعلنی برگزار شد.

در این دادگاه که ریاست آن را قاضی مقیسه بر عهده داشت اتهامات امرآبادی، اقدام تبلیغی علیه نظام و توهین به رییس جمهور عنوان شد.

در این جلسه که علیزاده طباطبایی و مینا جعفری به عنوان وکلای مهسا امرآبادی در دادگاه حضور داشتند، وی پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان به دفاع از خود پرداخت.

گفتنی است مهسا امرآبادی در روز ۲۴ خرداد ۸۸ بازداشت و پس از۷۲ روز توانست با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شود. همسر وی مسعود باستانی نیز که بیش از یک سال است در زندان به سر می‌برد به اتهام اقدام تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی به ۶ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد. وی هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر سپری می‌کند.

همچنین خبرگزاری فارس، در خبری کوتاه، به نقل از «یک منبع آگاه در دادسرای تهران» دستگیری مهدی خزعلی را به دستور «مقام قضایی» و جرم وی را «تبلیغ علیه نظام»، «نشر اکاذیب» و همچنین «تشویش اذهان عمومی» اعلام کرد.

مهدی خزعلی عصر چهارشنبه ٢١ مهر ماه، در حالی که عازم سفر بود توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. وی از جمله منتقدین سرسخت دولت است و وبلاگش به خاطر مطالب انتقادی و گاه جنجال برانگیز در باره ی محمود احمدی نژاد، از جمله وبلاگ های پر بازدید محسوب می شود. پدر وی، آیت الله ابوالقاسم خزعلی، از روحانیون تند رو و حامی دولت، از فرزندش به دلیل داشتن این عقاید اعلام برائت کرده است. ابوالقاسم خزعلی، در بیانیه ای کوتاه پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران نوشته بود: «مدت مدیدی است از راه مستقیم منحرف شده… او از ما جدا هست و هر چه از من نقل کند، نپذیرند.»

مهدی خزعلی، به دلیل داشتن موضع‌گیری‌های مخالف حکومت، توسط شورای نگهبان، برای نامزدی در انتخابات مجلس رد صلاحیت شد و هم چنین اجازه شرکت در انتخابات سازمان نظام پزشکی را به دست نیاورد.

گفتنی است وی سال گذشته و پس از برگزاری انتخابات، به دستور دادگاه ویژه روحانیت بازداشت و برای مدتی زندانی و پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates