15.10.2010

در شعبه اول دادگاه انقلاب بروجرد برگزار می‌شود، «برگزاری دادگاه نزدیک به دویست درویش گنابادی»

رادیو کوچه: روز چهارشنبه و پس از صدور حکمی از سوی دادگاه انقلاب یک‌صدوهشتادو‌نه نفر از دراویش سلسله نعمت‌اللهی گنابادی که در جریان تخریب حسینیه دراویش در شهرستان بروجرد متهم شناخته شده‌اند، از یک تا ۹ آبان در شعبه اول دادگاه انقلاب آن شهرستان محاکمه می‌شوند.

به گزارش سایت مجذوبان نور، اتهام این دراویش که به دلیل حمله نیروهای امنیتی یاد شده، اجتماع و تبانی برای بر هم زدن امنیت داخلی کشور، اخلال در نظم عمومی، شرکت در ایراد ضرب و جرح و اهانت به مراجع عظام و رهبر انقلاب اسلامی عنوان شده است.

قاضی موسوی ریاست دادگاه و فرشید یداللهی فارسی، غلام‌رضا هرسینی، مریم مشفق، سعید غلامیان و عباس صالح‌یار، وکالت متهمان این پرونده را عهده‌دار هستند.

حسینیه دراویش سلسله نعمت‌اللهی گنابادی در بروجرد که تا ساعت ۲ بامداد یک‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۶ شاهد درگیری نیروهای لباس‌شخصی با دراویش محصور در حسینیه بود، سرانجام ساعت ۵ بام‌داد همان روز به طور کامل تخریب شد.

گزارش‌های وقت حاکی‌ست که فتوای برخی مراجع و زمینه‌چینی کسانی چون علا‌الدین بروجردی نماینده و عضو وقت کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و جمعی از روحانیون هم‌چون عبدالرحیم بیرانوند، کشوری و لایقی،‌ مسبب تحریک نیروهای لباس‌شخصی برای حمله به حسنیه دراویش بروجرد بوده است.

دراویش سلسله نعمت‌اللهی گنابادی با وجود تاکید بر عدم ممنوعیت فعالیت‌هایشان در قانون اساسی، هم‌چنان از سوی دولت جمهوری اسلامی متهم شناخته شده و مورد تهدید جانی و مالی قرار می‌گیرند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates