25.10.2010

شیعیان مخالف 18 کرسی از 40 کرسی مجلس را بدست آوردند

رادیوفرانسه: جمعیت اسلامی وفاق ملی، عمده ترین تشکل شیعه در بحرین، 18 کرسی از 40 کرسی مجلس بحرین را به خود اختصاص داد.

یکی از مسئولان کمیسیون انتخابات بحرین، عبدالله بوعینین، امروز یکشنبه اعلام کرد تمامی 18 نامزد انتخابات مجلس که از اصلی ترین جریان شیعیان بحرین، جمعیت اسلامی وفاق ملی هستند، در دور نخست انتخابات پیروز شدند. این درحالیست که این تشکیلات در دوره گذشته مجلس بحرین، 17 کرسی را در اختیار داشت .
به رغم آنکه انتظار می رفت در بحرین نیز زنان، همچون کویت به مجلس راه یابند، تاکنون پیروزی هیچ یک از 7 نامزد زن در انتخابات گزارش نشده است. بر اساس آخرین گزارشها راه یافتن یک زن به دور دوم انتخابات نیز مورد تردید است.
در انتخابات مجلس بحرین، پنج گروه اصلی حضور داشتند که اصلی ترین آنها، جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین است. جمعیت وفاق ملی اسلامی، در حوزه های انتخاباتی استان شمالی بحرین، بیشترین تعداد آرا را کسب کرده و به پیروزی رسیده است. گزارشها از نتایج انتخابات بحرین نشان می دهد هیچ یک از هشت نامزد “تشکل تریبون اسلامی” که یک جریان اخوان المسلمینی در بحرین است، در دور اول انتخابات به مجلس راه نیافته اند.این تشکل 3 کرسی را باخت و سرنوشت بقیه نامزدهایش نیز به دور دوم موکول شد.
شایان ذکر است مسلمانان درکشور کوچک بحرین در اکثریت هستند و اداره کشوررا از سال 1783 را خانواده سنی آل خلیفه برعهده دارند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates