26.10.2010

واعظ طبسی: آستان قدس رضوی اقیانوس طلا و نقره نیست (دروغ چرا! دریا که هست)

خبرآنلاین: تولیت آستان قدس رضوی در دیدار دانشجویان با تأکید بر اینکه تمام کارهای کشور باید به صورت اصولی انجام شود، گفت: باید به آینده‌ کشور، بدون نفت فکر کرد.

اهم سخنان آیت‌الله عباس واعظ طبسی را در جمع صدها نفر از دانشجویان در سالن ورزشی شهید بمبئی‌چی دانشگاه امام رضا(ع) مشهد را به گزارش فارس بخوانید:

* حفظ حجاب و عفاف از اولویت‌های اصلی دانشگاه امام رضا(ع) است.که به‌صورت دستور کتبی نیز ابلاغ شده و از سوی دانشجویان نیز مورد پذیرش قلبی قرار دارد .
* باید ابزار علمی روز دنیا را در اختیار داشت گرچه در 32 سال گذشته از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های علمی بسیاری بوده‌ایم، اما توجه داشته باشیم که رشد علمی دنیا نیز از سرعت زیادی برخوردار است.
*
تنها بررسی کتب دینی و نوشته‌های فکری و فلسفی سایر ادیان کافی است تا به این نتیجه برسیم که دین اسلام برخوردار از یک فرهنگ، اندیشه و تمدن مترقی است که می‌تواند متناسب با ادوار زمانی مختلف از لحظه تولد تا مرگ سعادت انسان را تضمین کند.
*
اسلام هیچ تعارضی بین دین و علم نمی‌بیند؛ در حالی که در گذشته‌ای نه‌چندان دور مواضعی که بعضی ادیان در رابطه با دانشمندان گرفته و آنها را تا حد تکفیر و انزوا پیش بردند، هنوز در اذهان هست.
*
جامعه اسلامی به وسیله اسلام، کتاب و ائمه اطهار(ع) به فراگیری علم و دانش دعوت شده‌اند تا جایی که ریشه و پایه این دین بر استدلال و منطق بنا شده و همین حقیقت بس است که ما اسلام را به عنوان یک آیین و مکتب فکری مسلط بر جامعه بشری ببینیم و بپذیریم.
* مسئولان باید واقعیت‌ها را ببینند و بر اساس آنها برنامه‌ریزی کنند. مسئولان کشور باید دقت بیشتری در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها داشته باشند.
*
کارها باید اصولی باشد و باید آینده‌ای را هم دید که نفت نداریم.
*
فعالیت هسته‌ای ایران را یک کار اصولی است.این کار چون با فکر و مطالعه و به دور از شعار و هیاهو انجام شد، کاری اصولی بود و سبب شد امروز دانش هسته‌‌ای نزد جوانان ما بومی شود.
*
ما بودجه دولتی نداریم و این هم که عده‌ای فکر می‌کنند آستان قدس رضوی اقیانوس طلا و نقره است اما اینطور نیست؛ بلکه مدیریتی که در برابر نظام و مصالح ملی کشور متعهد است، آن مدیریت جمعی است که زمینه این شکوفایی را فراهم کرده ‌است.
*
به‌حمدلله در سایه هدایت و نصرت الهی و عنایت خاص ائمه معصومین(ع) امروز آستان‌قدس رضوی به عنوان کانونی برخوردار از عشق و عاطفه بشری مطرح است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates