28.10.2010

استفاده از فیلترشكن ویژه چین: درایران 12 برابر چین!

آینده: روزنامه آمریكایی واشنگتن پست با اشاره به اطلاعات منتشره در سایت شركت اولترا نوشت: استفاده كنندگان از یك نرم افزار فیلترشكن كه برای چین طراحی شده است، در ایران 12 برابر چین، 17 برابر سوریه و عربستان و 20 برابر ویتنام بوده و تعداد استفاده كنندگان از این نرم افزار در ایران ظرف یك روز، بیش از 215 هزار نفر بوده است!

روزنامه آمریكایی واشنگتن پست با اشاره به اطلاعات منتشره در سایت شركت اولترا نوشت: استفاده كنندگان از یك نرم افزار فیلترشكن كه برای چین طراحی شده است، در ایران 12 برابر چین، 17 برابر سوریه و عربستان و 20 برابر ویتنام بوده و تعداد استفاده كنندگان از این نرم افزار در ایران ظرف یك روز، بیش از 215 هزار نفر بوده است!

به گزارش سرویس بین الملل آینده این روزنامه نوشت: سه شنبه گذشته دویست و پانزده هزار و ششصد و چهل و شش نفر توانستند درایران از سد فیلترهای اینترنتی بگذرند و به وبسایت هایی از قبیل فیس بوك، تویتر و … متصل شوند.

این روزنامه در مقاله ای با عنوان زمان فشار برای آزادی ارتباط با اینترنت افزود: این افراد در سوریه چهارده هزار و هشتصد و هشتاد و شش نفر، در ویتنام ده هزار و ششصد و دوازده نفر،در عربستان سعودی چهارده هزار و ششصد و نود ویك نفر و بالاخره در چین حدود هجده هزار نفر بوده است.

نویسنده این مقاله واشنگتن پست افزود: من این اطلاعات را از وبلاگ داخلی یك شركت به نام اولترا ریچ دریافت كردم كه سیستم های فیلتر و فایروال شكن تولید می كند تا به حدود نیم میلیون نفر كمك كند تا از وبسایت هائی استفاده كنند كه دولتها آنها را فیلتر كرده اند.

اولترا شركتی است كه از طریق یك نرم افزار كوچك مخاطبان را به سرور خود منتقل می كند تا از آن طریق فیلترینگ را دور بزنند و گویا آمریكایی ها آن را برای كشور چین ساخته اند.

واشنگتن پست در ادامه افزود: استفاده بعدی مشخص كردن ترافیك استفاده ازسرورهای این شركت است كه نشان می دهد مردم كدامین كشورها بیشتر تحت فیلتر هستند.

به نوشته این روزنامه آمریكائی فهرست این كشورها همچنین شامل كشورهای كوبا،برمه ، ازبكستان ، بلاروس، الجزیره، كامبوج و لیبی است.

واشنگتن پست افزود: مقامات شركتی كه سرمایه فعالیت آن را داوطلبانه تامین كرده اند، می گویند اگر سی میلیون دلار دیگر در اختیار داشتند، می توانستند میلیون ها نفر را در شبكه خدماتی خود قرار دهند و كنترل ایران را بر اینترنت از بین ببرند!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates