28.10.2010

دوراني در گفت و گو با شفاف: رهبر فكري گروه حاميان دولت مشايي است و رهبر سياسي احمدي ن‍‍‍ژاد

شفاف: ديدگاه خاص ايدئولوژي و سياسي دارند و يك نوع افكار سياسي خاص را پيگيري مي كنند و اين تقسيم بندي يك تقسيم بندي كيفي است و حال كه قدرت را در دست دارند يك جريان محسوب مي شوند و امكان دارد چنانچه قدرت رابه هر علتي از دست بدهند از پتانسيل جريان بودن خارج شوند،رهبر فكري اين گروه مشايي و رهبر سياسي آن احمدي نژاد است .

شفاف: علي دوراني دبیر ائتلاف فراگیر اصولگرایان در گفت و گو با خبرنگار شفاف در باره تقسيم بندي هاي سياسي در ايران گفت : اگر تقسيم بندي اصلي تقسيم بندي مقام معظم رهبري قرار دهيم همه نيروهايي كه چارچوب هاي نظام را قبول دارند و به احكام قانون اساسي و مقام معظم رهبري پايبند هستند اصولگراو اصولگراي اصلاح طلب هستند و در تعريف اصلي بسياري از اصلاح طلبان هم جزو نيروهاي اصولگرا به معناي عام و در داخل نظام هستند.

وي تصريح كرد : در حال حاضر در كشور 5 جريان سياسي از نظر كيفي وجود دارد و در اين تقسيم بندي ها اصولگرايان به سه جريان و اصلاح طلبان به دو جريان تقسيم مي شوند.

دبیر ائتلاف فراگیر اصولگرایان در خصوص تقسيم بندي هاي موجود در اصولگرايان ياد آور شد : اصولگرايان به 3 گروه اصولگرايان ، آرمان گرايان و ارزش گرايان تقسيم مي شوند.اصولگرايان سنتي كه از قبل به عنوان جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري مي شناختيم و جمعيت ايثارگرايان در اين جريان اول قرار دارند كه اصرار دارند در دايره اصولگرايي تعريف شوند و به هرگونه انتقادي به نام اصولگرايي انتقاد مي كنند.

دوراني ادامه داد : آرمان گرايان جرياني هستند كه موسوم به حاميان دولت هستند و ديدگاه خاص ايدئولوژي و سياسي دارند و يك نوع افكار سياسي خاص را پيگيري مي كنند و اين تقسيم بندي يك تقسيم بندي كيفي است و حال كه قدرت را در دست دارند يك جريان محسوب مي شوند و امكان دارد چنانچه قدرت رابه هر علتي از دست بدهند از پتانسيل جريان بودن خارج شوند،رهبر فكري اين گروه مشايي و رهبر سياسي آن احمدي نژاد است كه بسياري از تندروهاي اصولگرايان در اين جريان هستند.

وي به جريان سوم اصولگرايان اشاره كرد و اظهار داشت : ارزش گرايان جزيان ديگري از گروه اصولگرايان محسوب مي شوند و از دولت نهم جز منتقدان دولت بودند كه در انتخابات مجلس نيز از آنها به عنوان ائتلاف فراگير اصولگرايان ياد شد.

دبیر ائتلاف فراگیر اصولگرایان اظهار داشت: چنانچه قرارباشد جريان سومي متولد شود طبيعي است كه با محوريت گروه ارزش گرايان ايجاد شود و نحوه تاثير گذاري اين جريان بستگي به چگونگي مديريت آنها بر عرصه هاي رسانه اي ،سياسي و اجتماعي دارد تا بتواند به عنوان جريان اصلي انقلابي و مكتبي در بلوغ كامل خود به ظهور برسد و اگر اين جريان ارزش گرايان نتوانند در عرصه قدرت قرار گيرند اين دليل بر اين نيست كه نظام به آن بي توجهي كرده بلكه ناشي از عدم مديريت صحيح است.

دوراني در خصوص تقسيم بندي اصلاح طلبان گفت : گروه اصلاح طلبان سابق يا همان دوم خردادي ها در تقسيم بندي جديد به دو جريان اصلاح طلب و جريان سبز تقسيم مي شوند. اصلاح طلبان در داخل نظام هستند و اصول انقلاب را قبول دارند و پايبند به قانون اساسي و احكام ولايت فقيه هستند و گروه ديگر جريان سبز است كه اصول شكن بوده و نمي خواهند خود را در جريان انقلاب و مسير آن تعريف كنند.

وي تقسيم بندي عقل گرا و احساس گرا را بيشتر براي نمايندگان مجلس دانست و تصريح كرد :البته اين تقسيم بندي را مي توان در داخل اجتماع نيز به كار برد و نيروهاي افراطي را با اين تعريف از نيروهاي معتدل تفكيك كرد.

دبیر ائتلاف فراگیر اصولگرایان در مورد خصوصيات افراد احساس گرا و عقل گرا خاطر نشان كرد: احساس گرايان منطق و عقل را كنار مي گذارند و حاضر به پذيرفتن حقيقت نيستند وبه بهانه مصلحت حقيقت را زير پا مي گذارند اما عقل گرايان در چارچوب اصولي كه دارند حركت مي كنند و هيچ چيز مانع از زير پا گذاشتن اصولشان نمي شود و تن به مصلحت گرايي هاي بي دليل نمي دهند و حق را بر اساس اصول خود تعريف مي كند و پاي آن مي ايستند و هزينه هاي آن راپرداخت مي كنند.

دوراني با تاكيد بر اينكه احساس گرايان شخص محور هستند ياد آور شد : احساس گرا ها شخص محور بوده و نسبت به دولت بسيار حساسيت هاي كاذب و نابجايي دارند و طبيعتا به همين دليل خطا ها و كوتاهي هاي دولت را نمي بينند و آنها را توجيه مي كنند و اصول را فداي اشتباهات دولت مي كنند مخصوصا در حوزه فكري و مباحث ايدئولوژي.

وي برخي حاميان آقاي احمدي نژاد همچون مشايي را تجديد نظر طلب دانست و تاكيد كرد : برخي افراد در دل دولت به فكر تجديد نظر در مباني انقلاب هستند و ايده هايي كه دركنار دولت آقاي خاتمي از سوي اصلح طلبان تند رو مطرح مي شد توسط اين مرام سياسي پيگيري ميشود و با اقدامات اين افراد ماموريت اصلاح طلبان تندرو پايان يافته تلقي مي شود چرا كه پس از دولت اصلاحات دولتي به روي كار آمد كه ما در آن،انديشه خاص و پيگيري اين تفكرات را مشاهده مي كنيم.

دبیر ائتلاف فراگیر اصولگرایان اقدام اين افراد در دولت فعلي را موجب خوشحالي كساني دانست كه در گذشته به دنبال اين افكار ساختار شكن بودند و اظهار داشت : اصلاح طلبان افراطي و كساني كه در دل اين دولت منويات آن ها را پيگيري مي كنند نقاط مشترك بسياري دارند در حالي كه هر دو اينها با اصول انقلاب نقاط نزاع بسيار دارند.

دوراني با بيان اينكه مقام معظم رهبري در تعريف جامع و مانعي كه از اصولگرايي داشتند تصريح كردند كه شاخص اصلي اصولگرايي رعايت اصول انقلاب در عمل است و هر شخص و گروهي در تقسيمات رايج در نهله سياسي تعريف شود ملاك نيست افزود: اصولگرايي رعايت اصولي است كه انقلاب بر آن تاكيد دارد همچون التزام عملي به ولايت فقيه،قانون گرايي ، پشتيباني از روحانيت و ارتباط مشخص و تعريف شده با روحانيت و مراجع و گرفتن هدايت ديني از آن ها و استكبار ستيزي.

وي در ادامه گفت : اگر گروههايي باشند كه در عمل قانون شكني كنند و ولايت پذيري و استكبار ستيزي و ديگر اصول اصولگرايي را زير سوال ببرند اصولگرا نيستند ولو اينكه در هر دولت و هر جايگاهي قرار گرفته باشند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates