30.10.2010

واکنش تلویحی دفتر رهبری به غیبت احمدی نژاد در قم

رادیوفرانسه: در اقدامی کم سابقه، اگر نه بی سابقه، و به شیوه ای غیرمرسوم پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای به غیبت رئیس جمهوری در سفر قم و برغم حضور آیت الله خامنه ای در جمع اعضای هیأت دولت در این شهر واکنش نشان داد و آن را تلویحاً بی اهمیت دانست.

در اقدامی کم سابقه، اگر نه بی سابقه، پایگاه اطلاع رسانی رهبر جمهوری اسلامی، آیت الله خامنه ای، در پایان سفر وی به قم گزارشی به قلم “مهدی قزلی” در مورد “حاشیه دیدار رهبر جمهوری اسلامی با مسئولان قم و اعضای هیئت دولت” منتشر کرد که در آن هم در مورد غیبت رئیس جمهوری در این دیدار اظهار نظر شده و هم در خصوص بی میلی حضار به شنیدن گزارش محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری در جریان دیدار هیأت دولت با آیت الله خامنه ای در قم.
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای به نقل از “مهدی قزلی” نوشته است : “در سفرهای استانی رهبر رسم بر این است که هیأت دولت بدون رئیس جمهور بیاید.” نویسندۀ این مطلب که موقعیت و مقامش در گزارش ها روشن نشده نگفته است که این رسم از چه زمان و چرا رایج شده و اساساً لزوم طرح آن در این گزارش چیست.
با این حال، نهمین روز از سفر آیت الله خامنه ای به قم همزمان شد با سفر استانی هیئت دولت به این شهر. اما، برخلاف تمام سفرهای استانی پیشین دولت و با وجود اینکه قرار بود بخشی از جلسۀ هیئت دولت در قم و در حضور آیت الله خامنه ای به ارایۀ گزارش به رهبر جمهوری اسلامی در مورد طرح های عمرانی استان قم اختصاص یابد، محمود احمدی نژاد ریاست هیئت دولت را در این سفر بر عهده نگرفت و در عوض معاون اول وی، محمدرضا رحیمی، سفر هیأت دولت به قم را هدایت کرد.
ساعتی پس از این غیبت سیمای جمهوری اسلامی ایران تصویر رئیس جمهوری محمود احمدی نژاد را در حال بازی کردن فوتبال در کنار همتای بولیویایی اش اوو مورآلس در تهران نشان داد.
در ادامۀ گزارش “مهدی قزلی” می خوانیم : استاندار و معاون اول رئیس جمهور گزارش هایی به رهبر دادند.” اما، “هر بندی را که این دو از جمله معاون رئیس جمهور می خواندند، “حضار صلوات می فرستادند که یعنی بس است و ما می خواهیم رهبر صحبت کند.” به بیان دیگر، حضار حاضر به شنیدن گزارش دولت در مواردی نبودند که به دلیل آن دیدار هیأت دولت با رهبر جمهوری اسلامی در قم تدارک دیده شده بود.
در این حال، جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیه قم با انتشار بیانیه ای در پایان سفر آیت الله خامنه ای به قم نوشت که با این سفر پیوندی ناگسستنی میان رهبر جمهوری اسلامی و روحانیت شکل گرفت. همین مضمون را حجت الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین نمایندۀ ولی فقیه در سپاه پاسداران در خطبه های نماز جمعۀ تهران تکرار کرد. او گفت : مردم قم در سفر رهبر جمهوری اسلامی به این شهر پیمان دوباره ای با او بستند. نظام الدین موسوی مدیر مسئول روزنامۀ جوان وابسته به سپاه پاسداران نیز مدعی شد که سفر ده روزۀ رهبر جمهوری اسلامی به قم شایعات و تفرقه افکنی های دشمنان جمهوری اسلامی را خنثی کرد. نظام الدین موسوی در جای دیگری از اظهاراتش از سفر آیت الله خامنه ای به قم به عنوان “مانور همبستگی عمومی روحانیت با نظام اسلامی” یاد نمود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates