31.10.2010

اعدام مخفیانه ۲۳ متهم دیگر زندان وکیل‌آباد مشهد در مهرماه ۸۹

رهانا: ۲۳ تن دیگر از متهمین به حمل و نگهداری مواد مخدر بدون اطلاع و حضور وکلا و خانواده‌های‌شان و حتی بدون اطلاع قبلی خود متهمین، به‌صورت مخفیانه در وکیل‌آباد مشهد اعدام شده‌اند.

۲۳ تن دیگر به‌صورت مخفیانه و بدون اعلام قبلی، به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان وکیل‌آباد مشهد اعدام شده اند.

به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، درادامه اعدام‌های‌ گسترده، دسته‌جمعی و مخفیانه صدها متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان وکیل آباد مشهد، در دو نوبت اعدام در تاریخ های ۱۳ و ۲۰ مهر ۱۳۸۹ در زندان وکیل آباد مشهد اجرا شده است که در این دو نوبت جمعا ۲۳ زندانی، اعدام شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در روز سیزدهم مهر ۱۳ نفر و بیستم مهر ۱۰ نفر در این زندان به صورت گروهی و بدون اعلام قبلی اعدام شده‌اند. این اعدام‌ها نیز بدون رعایت قوانین رسمی جمهوری اسلامی و بدون رعایت آیین دادرسی عادلانه اجرا شده است. اعدام ها بدون اطلاع و حضور وکلا و خانواده متهمان و حتی بدون اطلاع قبلی اعدام شدگان صورت گرفته است. هم‌چنین تعدادی از زندانیان سابق این زندان از اخذ اعتراف از این متهمان تحت شکنجه وفشار خبر داده‌اند.

افراد اعدامی تنها چند ساعت قبل از اعدام از بندهای مختلف زندان وکیل آباد مشهد جمع‌آوری شده و به راهرو اعدام در ورودی سالن ملاقات های این زندان منتقل و در یک ردیف اعدام شده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates