31.10.2010

تلاش «نیروهای امنیتی» برای جلوگیری از دیدار کروبی و موسوی

رادیوفردا: بر اساس گزارش منابع نزدیک به کروبی، بامداد روز یکشنبه نیروهای امنیتی تلاش کردند تا از دیدار مهدی کروبی با میرحسین موسوی جلوگیری کنند ولی مهدی کروبی موفق شد با کمک میرحسین موسوی وارد منزل او شود.

وبسایت سحام‌نیوز، پایگاه خبری حزب اعتماد ملی، در گزارشی نوشته است که تلاش برای جلوگیری از این دیدار توسط «نیروهای امنیتی منطقه پاستور» و «به دستور مقامات امنیتی و حفاظتی» صورت گرفت.

به گزارش سایت یاد شده، این نیروها با آگاهی از حضور مهدی کروبی در نزدیکی منزل آقای موسوی از ورود وی و نیروهای حفاظت او به منزل میرحسین موسوی جلوگیری کردند ولی مهدی کروبی موفق شد با کمک میرحسین موسوی وارد منزل او شود.

سحام‌نیوز می‌نویسد: «در پی این اقدام ماموران امنیتی و حفاظتی و اطلاع میرحسین موسوی از ماجرا، وی در اقدامی انقلابی سوار بر ماشین شخصی خود شد و مهدی کروبی و فرزند ایشان را شخصاً به داخل مجموعه برد.»

هنوز گزارشی از محتوای گفت و گوی این دو رهبر مخالفان دولت محمود احمدی نژاد منتشر نشده است.

میر حسین موسوی و مهدی کروبی که از سوی هواداران دولت به عنوان «سران فتنه» معرفی شده اند از یکسال پیش بارها با یکدیگر دیدار و گفت و گو کرده اند ولی به نظر می رسد این نخستین بار است که آنها برای دیدار با یکدیگر با محدودیت روبرو می شوند.

مأموران امنیتی و لباس شخصی ها در ماه های اخیر بر فشارهای خود بر مخالفان و رهبران آنها افزوده اند و با جلوگیری از دیدار چهره‌های سرشناس منتقد دولت با مهدی کروبی و میرحسین موسوی، در برخی موارد به ضرب و شتم آنها نیز اقدام کرده اند.
در پی این اقدام ماموران امنیتی و حفاظتی و اطلاع میرحسین موسوی از ماجرا، وی در اقدامی انقلابی سوار بر ماشین شخصی خود شد و مهدی کروبی و فرزند ایشان را شخصاً به داخل مجموعه برد.

سایت سحام نیوز

نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران اواخر شهریورماه از دیدار خانواده‌های حمید و مهدی باکری و محمد ابراهیم همت، از فرماندهان سپاه پاسداران که در جریان جنگ ایران و عراق جان خود را از دست دادند، با میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، همسر وی جلوگیری کردند.

خانواده‌های همت و باکری، چندی پیش از آن و در هنگام ورود به منزل مهدی کروبی نیز با واکنش نیروهای امنیتی روبرو شدند و این نیروها حتی در جریان درگیری از گاز اشک‌آور استفاده کرده و به ضرب و شتم خانواده باکری و همت پرداختند.

اوایل شهریورماه پس از آن که مهدی کروبی و خانواده‌اش طی چندین شب متوالی شاهد حمله گروهی از «لباس‌شخصی‌ها و بسیجی‌ها» به منزل خود بودند، کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران اعلام کرد که «آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت امنیت مهدی کروبی، نامزد ریاست جمهوری سال گذشته و خانواده وی را به عهده دارد.»

مهدی کروبی روز پنج‌شنبه، ششم آبان ماه، در دیدار با خانواده‌های علی جمالی و حسن اسدی زیدآبادی، از اعضای زندانی سازمان ادوار تحکیم وحدت، اظهار داشت «اگر حاکمان جمهوری اسلامی معتقد بودند که جنبش اعتراضی مرده‌است، همچنان به دستگیری‌ها و برخوردها ادامه نمی‌دادند.»

مهدی کروبی با بیان اینکه «وضع بسیار بد و نگران‌کننده است»، عملکرد نهادهای امنیتی و قضایی را فاقد توجیه قانونی دانست و گفت: «متاسفانه قضات کاره‌ای نیستند و این بازجویان امنیتی هستند که حرف اول و آخر را می‌زنند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates