01.11.2010

موضع ارگان رسمی سپاه درباره یک اظهار نظر

بازتاب: ماهنامه «پیام انقلاب» ارگان رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شماره آبان ماه خود با اشاره به اظهارات اخیر دکتر محمود احمدی نژاد درباره اینکه «مجلس در راس امور نیست» آورده است:

حاشيه سازي و پرداختن به امور غير ضرور چند صباحي است كه از سوي برخي سياست ورزان به مساله اصلي كشورتبديل شده و مي رود تا روند افزايشي خود را همچنان ادامه دهد.

در حالي كه گفتمان انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني موجي فراگير و گسترده را در جوامع اسلامي ايجاد كرد و باعث بيداري و هوشياري ملت هاي اسلامي شد ناگهان سياست ورزي در ايران كه علي الاصول مي بايست مروج اصلي و واقعي اين گفتمان باشد به ناگاه از ايرانيت به جاي اسلاميت سخن مي گويد و براين اشتباه استراتژيك و تاريخي پای مي فشارد و تا بدانجا پيش مي رود كه منشور كوروش را به جاي گفتمان آزادي خواهي اسلامي بالا مي كشد بي آنكه از اساس ضرورتي براي چنين موضوعي مطرح باشد.

این ماهنامه در ادامه آورده است: موج مجادله ناصواب و نا به جايي كه از اين رهگذر در كشور ايجاد مي شود و شده است جز آنكه بهترين فرصت هاي خدمات به امت اسلامي را از ميان ببرد هيچ دست آورد ديگري ندارد.

اگر قرار باشد از ديدگاه كارشناسي به اين شرايط نگاه كنيم در ستون هزينه و فايده فقط بايد بر هزينه ها افزود و از فوايد كاست زيرا اتخاذ چنين مواضعي جز انشقاق و افتراق در درون جبهه انقلاب اسلامي و تشكيك در مواضع اصولي سودي ندارد. ضمن آنكه زمينه اي را فراهم مي سازد تا دشمن ديرين انقلاب نيز بتواند از فرصت به دست آمده به هرنحوي طرفي ببندد و راهي بجويد.

از ديگر مواردي كه چندي پيش در عرصه سياسي ايران مطرح شد و باعث انحراف اذهان دست اندركاران، مديران و مسئولان شد، طرح انحرافي اين مساله بود كه “مجلس در راس امور نيست” بلكه اين دولت است كه در راس امور است.

نفس طرح اين موضوع آشكارا تعريضي به ساحت مقدس امام خميني (ره) رهبر كبير انقلاب اسلامي بود كه فرموده بودند “مجلس در راس امور است “كه متاسفانه اين مسئله از سوي دولتمردان و شخص رئيس جمهور عنوان شد. تحليل سطحي و كلمه اي و شكلي كردن از فرمايشات گهربار امام امت و آنرا به نحوي دگرگون ساختن كه منافع عده اي قليل را براي چند صباحي فراهم سازد، يك خطاي جبران ناپذير است.

كمترين هزينه چنين رويه ناصوابي آن است كه از فرداي دولت دهم هر دولتي و هر دولت مردي به خودش اجازه مي دهد انديشه هاي متعالي امام امت را به نظر و ديدگاه خود قالب بزند و آني را بجويد كه خود مي طلبد و چيزي را استنباط كند كه به سود او و در جهت منافع اوست و نه چيزي كه مطمح نظر آن پير فرزانه بود.

استنباطي چنين غلط و خطايي چنين آشكار براي چه چيزي صورت مي گيرد؟ فقط براي آنكه سپري باشد در برابر نظارت و حساسيت هاي گاه به گاه مجلس اصولگرا در مقابل انحرافات دولتمردان؟
اين روش غلطي است كه اگر نتوانستيم با منويات خميني كبير (ره ) هماهنگ و هم راستا شويم به تحريف و تحليل نادرست سخنان آن مراد شهدا دست بزنيم.

ضمن آنكه مرجع تحليل و تبيين انديشه هاي تابناك امام خميني (ره) ولي فقيه زمان است و اوست كه صلاحيت بازشناسي تفكرات ناب آن يار سفر كرده را دارد و تا كنون حضرت آيت الله خامنه اي ولي امر مسلمين نه تنها گفته امام امت را تفسيري اينگونه نكرده اند بلكه همواره در جهت تقويت انديشه آن بزرگوار اقدام فرموده اند.

اين گونه به امام و انديشه هاي متعالي آن بزرگوار نگاه كردن حاوي پيام مناسبي براي جامعه سياسي نيست، زيرا اينطور تلقي مي شود كه انگار عده اي حقيقت انديشه هاي امام را نمي شناسند و از امام و سلوك و منش آن عزيز آگاهي مناسبي ندارند و گويا راه مناسب خدمت كردن به ملت را از ياد برده اند.

براي خدمت صادقانه به مردم نيازي نيست كه سخنان شخصيت هاي بزرگ را زير سوال ببريم، بلكه فقط بايد همت بيشتري به كار مضاعف و تلاش مضاعف به خرج داد. اگر به فرض محال گفته رئيس جمهور درباره سخنان امام خميني (ره) درست هم باشد – كه نيست – طرح اين مسائل چه سودي براي كشور دارد؟ آيا در صدر بودن دولت دليلي مي شود كه دولت هر كاري كه خود صلاح دانست انجام دهد و به قانون بي توجهي كند؟ اگر دولت در صدر هم باشد حق ندارد بي قانوني كند و در برابر خواست نمايندگان كه اختيار عزل رئيس دولت را هم دارند، بايستند.

اين مسايل موضوعات انحرافي است و طرح آنها نه تنها سودي براي كشور و ملت ندارد بلكه به زيان مردم است زيرا مسئولين به جاي آنكه به رفع مشكلات آنان بپردازند همواره در معركه مجادلات بي سرانجام وپر از اشتباهي غرق مي شوند كه گره اي از كار فروبسته كشور نمي گشايد.

اگر به جاي گفتن اين سخنان سوء تفاهم زا و حاشيه ساز به مسايل اصلي مانند اشتغال، توليد، تورم و مسايل معيشتي مردم پرداخته شود، فرجام نيك تر و شايسته تري در انتظار مسئولين و مديران خواهد بود.

منبع: ماهنامه پیام انقلاب ،شماره 40 ،(آبان ماه 89) ص11

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates