07.11.2010

نقش برادر رئيس قوه در انحلال دانشگاه علوم‌پزشکی ایران

آتی‌نیوز: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است كه انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران به دلیل دخالت‌ها و فشارهای برادر رئيس قوه است.
به گزارش خبرنگار سياسي شبكه خبري آتي نيوز، يك عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت که انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران به دلیل دخالت ها و فشارهای باقر لاریجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است.

وي با اشاره به جلسه این کمیسیون با مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصريح كرد: وزیر بهداشت علت این انحلال را ارتقای سطح علمی و آموزشی بخش آموزش پزشکی کشور دانست که اعضای کمیسیون از توضیحات وزیر قانع نشدند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به اعتقاد اعضای این کمیسیون نمی توان به سادگی دانشگاهی که دارای هیات امنای مستقل است و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شده است را به همین سادگی منحل کرد.

وي دانشگاه علوم پزشکی ایران را یک نهاد حقوقی مستقل نسبت به دانشگاه های دیگر عنوان کرد و گفت : انحلال این نهاد نیازمند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. کمترین اقدام حقوقی برای انحلال این دانشگاه این است که مساله در شورای عالی اداری بررسی و به تصویب برسد نه اینکه از طریق رسانه ها این تصمیم وزارت بهداشت اعلام عمومی شود.

وي اظهارداشت: در حالی که تاسیس دانشکده نیازمند صرف هزینه فراوان است چرا باید وزارت علوم بدون اطلاع نمایندگان مجلس چنین تصمیمی می گرفت.

این نماينده مجلس با انتقاد از تلاش های باقر لاریجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران بيان داشت: نقش لاریجانی در برخی عزل و نصب های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مشهود است که تداوم این مساله به مصلحت این وزارتخانه نیست.

وی مدعی شد که رییس جمهوری چندین بار خواستار تغییر باقر لاریجانی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران شده است چراکه مدیریت دوگانه در وزارت بهداشت و اینکه بخشی از تصمیمات این وزارتخانه در دانشگاه علوم پزشکی تهران اتخاذ شود، به مصلحت بخش آموزش پزشکی کشور نیست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates