10.11.2010

روزنامه افغانی: ايران در پايان هر جلسه به مقامات افغان پول می دهد!

پارلمان‌نیوز: يک روزنامه پشتو زبان در گزارشی ادعا کرده است که ايران ماهانه به دولت افغانستان به عنوان هديه پول می دهد. مطلبی که اين روزنامه از آن با عنوان “کسيه های پرپول” ياد می کند

يک روزنامه پشتو زبان در گزارشی ادعا کرده است که دولت ايران به صورت ماهيانه به دولت افغانستان به عنوان هديه پول می دهد!
به گزارش سرويس ترجمه خبرگزاری انتخاببه نقل از روزنامه افغانی روزنامه ورازپانرا ويسا، دکتر رنگين دادفرسپنتا، مشاور امنيت ملی افعانستان است. وی زمانی که وزير خارجه افغانستان بود به تهران سفر کرده بود بود، و در حالی که می خواست ايران را ترک کند، او هم يک کيسه پر از پول دريافت کرد.
اين روزنامه افغانی در ادامه ادعا می کند: اين مقام ايرانی که پول را به سپنتا داده است ، به او گفته است: اين بسته که حاوی روسری است، هديه ای از طرف من به همسرت است. اما وقتی “دادفر سپنتا” در نيمه راه کيسه را باز کرده است، با ۵۰ هزار دلار پول پبچيده شده در روسری مواجه شده است.
اين روزنامه در ادامه ادعا می کند: بيشتر ديدارهای مقامات ايران و افغانستان با يک کيشه پول از طرف ايرانيان پايان می باد.
اين روزنامه افغانی در پايان، همان ادعای غرب را مطرح می کند و می افزايد : ايران در افغانستان دو گانه بازی می کند. از يک طرف طالبان را پشتيبانی می کند و از طرف ديگر به مقامات افغانستان پول می دهد تا منافعش را تضمين کنند.
پيش از اين نيويورک تايمز مدعی پرداخت يک کسيه پر از پول از سوی ايران به رييس دفتر کرزای شده بود که کرازی اعلام کرد، ما ، نه فقط از تهران که از همه ی کشورها پول يا کمک مالی دريافت می کنيم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates