20.11.2010

چرا آیت الله وحید به دیدار رهبر انقلاب نرفتند؟

فرارو: عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در بیان رابطه آیت الله وحید با رهبر انقلاب گفت: «یکی از طلاب که خدمت حضرت آیت‌الله وحید خراسانی رسیده بود و مطالبی را با ایشان مطرح کرده بود، ایشان گفته بود یعنی من وحید بروم حاکم بشوم، مگر من می‌توانم؟ سید اولاد پیغمبر دارد به خوبی کشور را اداره می‌کند».
حجت‌الاسلام خسروپناه در همایش علمی آینده انقلاب اسلامی و تحلیل مسائل سیاسی کشور که روز چهارشنبه همزمان با عید سعید قربان در سالن همایش‌های مؤسسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد، به بیان رابطه علما و مراجع با رهبر انقلاب پرداخت.

خسروپناه در بیان رابطه فوق العاده رهبری با مراجع، گفت: «ارتباطی که ایشان با مراجع داشته و دارند فوق‌العاده است، ایشان بارها در سفرهای اعلام نشده از تهران به قم می‌آیند و با مراجع تقلید دیدار می‌کنند. قبل از سفر اخیر خود به قم نیز به دیدار مراجع آمدند و یک هفته بعد از سفر نیز با این بزرگواران دیدار و گفت‌وگو داشتند و بعد از این هم خواهند داشت».

وی گفت: «یکی از طلاب که خدمت حضرت آیت‌الله وحید خراسانی رسیده بود و مطالبی را با ایشان مطرح کرده بود، ایشان گفته بود یعنی من وحید بروم حاکم بشوم، مگر من می‌توانم؟ سید اولاد پیغمبر دارد به خوبی کشور را اداره می‌کند».

خسروپناه سپس به سفر اخیر رهبری به قم اشاره کرد و افزود: «برخی می‌گویند پس چرا حضرت آیت الله وحید خراسانی در سفر اخیر رهبری به قم به دیدار ایشان نرفت؛ ایشان شخصا فرزندان خود را فرستادند، شخیص من این است که ایشان دغدغه مهمی نسبت به اهل سنت در کشور دارند و معتقدند که اهل سنت دارند خیلی در این کشور میدان می‌گیرند، مقام معظم رهبری نیز معتقدند که باید با محبت رابطه شیعه وسنی تقویت شود تا هم شیعیان در دیگر کشورها در امنیت باشند و هم شیعه و سنی بتوانند در جهان در برابر استکبار بایستند، حکم اولیه اسلام هم همین است».

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم اسلامی خاطرنشان کرد: «تعبیر و تشخیص من این است که ایشان می‌گوید من وقتی به دیدار رهبری بروم باید نسبت به این مساله اعتراض کنم و ایشان هم معذوریت‌هایی دارند؛ بالاخره بین مراجع و علما یک سلسله روابط خاصی است والا اصلا این گونه نیست که حضرت آیت‌الله وحید خراسانی مخالف نظام باشند، ایشان حفظ نظام را هم واجب می‌دانند».

خسرو پناه همچنین به نظریات فقهی آیت الله وحید پیرامون ولایت فقیه اشاره کرد و افزود: «آن گونه که ما می‌دانیم و 12 سال هم خدمت حضرت آیت‌الله وحید خراسانی بودیم، نظرات ایشان درمساله ولایت فقیه نظر مرحوم آیت‌الله خویی است و لذا حتی ایشان وقتی می‌خواستند بحث بیع را مطرح کنند، ایشان احتراما گفتند من بحث را مطرح نکنم چون ممکن است تضعیف نظام تلقی شود و درست نیست، لذا وارد بحث ولایت فقیه نشدند و باید توجه داشت که رابطه رهبری با مراجع تقلید فوق‌العاده است».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates