23.11.2010

ادعای آسوشیتدپرس: غنى‌سازى اورانیوم در ایران متوقف شده است

کلمه: غنى سازى اورانیوم در ایران متوقف شد. آسوشییتدپرس در خبرى فورى اعلام کرد که به گفته مقام‌هاى ایرانى مشکلات فنى بوجود آمده در مسیر غنى سازى اورانیوم، منجر به تعطیلى موقت حداقل هزاران سانتریفیوژ مخصوص غنى سازى در این کشور شده است.

به گزارش دیپلماسی ایرانی، دیپلمات‌هاى ایرانى در گفت‌و گو با این خبرگزارى از بیان جزئیات خوددارى کردند و تنها به گفتن این جملات قناعت کردند که ما از مشکلاتى که منجر به توقف روند غنى‌سازى شد اطلاعى در دست نداریم.

گفته مى‌شود که این مشکلات از چند ماه پیش آغاز شد و در نهایت منجر به توقف غنى‌سازى البته به شکل موقت شد.

آسوشییتدپرس در این خصوص مى‌نویسد: برخى گمانه‌زنى‌ها حاکى از این است که ویروس کامپیوترى استاکس نت که از چندى پیش به سیستم رایانه‌اى ایران نفوذ کرده است، مى‌تواند عامل اساسى توقف موقت غنى‌سازى باشد. استاکس نت با ورود به سیستم‌هاى رایانه‌اى در حقیقت کنترل کامل این سیستم‌ها را بر عهده مى‌گیرد.

توقف غنى سازى اورانیوم در حالى صورت مى‌گیرد که مذاکرات هسته‌اى میان تهران و غرب در روزهاى ابتدایى ماه آتى میلادى پس از چندین ماه توقف ازسرگرفته خواهد شد. هر چند ایرانى‌ها دلیل این توقف موقت را ایرادهاى فنى مى‌دانند اما تعبیرها و تفسیرها از این خبر از هم‌اکنون اغاز شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates