26.11.2010

لاریجانی: بسیج فتنه 88 را از بین برد

فرارو: رئیس مجلس با تأکید براینکه همه مؤظف به دفاع از بسیج هستند، گفت: در فتنه 88 که عده‌ای می‌خواستند شرایط داخل کشور را برای خشنودی دیگران به هم بریزند، حضور بسیج، دشمن و فتنه را از بین برد.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز همزمان با هفته بسیج و عید غدیر و به منظور انجام سفری یک روزه به ارومیه سفر کرده است، در ادامه سخنانش در جمع بسیجیان آذربایجان غربی به علت تشکیل بسیج از سوی امام(ره) و نقش این نهاد در پایداری انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجایی که امام خمینی(ره) می‌دانست توطئه‌های زیادی علیه این انقلاب شکل خواهد گرفت و بدون پشتوانه مردمی نیز نمی‌توان از آن دفاع کرد، دستور تشکیل بسیج را صادر فرمودند تا مردم بتوانند برای دفاع از انقلاب اسلامی در صحنه حضور داشته باشند.

وی افزود: بسیج با همه قدرت در صحنه‌های مختلف نگاه امام خمینی (ره) را متجلی کرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با کمک بسیج توانست توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

رئیس مجلس برهمین اساس یادآور شد:‌ در دفاع مقدس و 8 سال جنگ تحمیلی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند و از کشور دفاع کردند اما این نیروی بسیجی بود که دفاع ما را در برابر دشمن پایدار نگه داشت.

علی لاریجانی اضافه کرد: بنی‌صدر رئیس جمهور وقت در جنگ تحمیلی اجازه حضور مردم در جبهه‌های جنگ را نمی‌داد اما زمانی که او کنار زده شد و راه برای نیروهای مردمی و بسیجیان باز شد، بسیجیان با سرعت سرزمین‌های گرفته شده از جمهوری اسلامی ایران را از دست عراق پس گرفتند و این عامل باعث ایجاد رعب قدرت ایران در دل دشمنان شد.

رئیس قوه مقننه کشورمان در ادامه سخنانش تأکید کرد که با قدرت بسیج و فداکاری ملت، دشمنان موفق نشدند و ایران سربلند شد و در همه توطئه‌های بعداز آن هم ما شاهد این روش بودیم که با حضور بسیج و مردم، توطئه‌های داخلی از بین می‌رود.

لاریجانی همچنین گفت: در آشوب‌هایی که در زمان سرکوبی بنی‌صدر در تهران و برخی از شهرهای کشور صورت گرفت با حضور مردم و بسیج بود که این فتنه‌ها مرتفع شد.

وی به فتنه سال 88 اشاره و تصریح کرد: در حوادث سال گذشته و فتنه‌ای که ایجاد شد، عده‌ایی می‌خواستند شرایط داخل کشور را برای خشنودی دیگران به هم بریزند اما حضور بسیج، دشمن و فتنه را از بین برد.

رئیس مجلس با تأکید براینکه همه مؤظفند از بسیج دفاع کنند، گفت: چیزی که عامل استواری بسیج و پایداری آن می‌شود اخلاصی است که در بسیج وجود دارد.

لاریجانی به دوران ولایت امام علی (ع) اشاره و تصریح کرد: در دوران ولایت امام علی (ع)، حکومت حضرت امیر کوتاه بود اما در همین دوران کوتاه چنان درس‌هایی به تاریخ بشریت داد که همه ملت‌ها آن روش را الگوی خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ما پیرو علی مرتضی هستیم، گفت: امام علی (ع) در عمل اخلاص داشت و ولایت‌مدار بود و ما باید عنصر «ولایت‌مداری» را در خودمان قوی کنیم.

رئیس قوه مقننه افزود: سکان‌داری کشور برعهده «ولایت فقیه» است و کسانی که می‌خواهند پیرو علی (ع) باشند باید پیرو ولایت فقیه باشند و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به طور جدی در حرف و عمل پیگیری کنند. امروز هم توطئه‌های دشمنان علیه ایران کم نیست و همه ما شاهد فشارهایی که غربی‌ها در مسائل گوناگون بر ایران وارد می‌کنند، هستیم، آنها روزی به بهانه انرژی هسته‌ای و روزی به بهانه حقوق بشر به توطئه علیه ایران می‌پردازند اما باید همه ما توجه و دقت داشته باشیم و در برابر آنها استقامت کنیم.

وی راه مقابله با دشمن را وحدت ملت دانست و گفت: کسانی که فکر می‌کنند با مطرح کردن برخی مسائل جزیی و ایجاد چند دستگی می‌توانند در کشور اختلاف‌افکنی کنند، این افراد نسبت به توطئه‌های دشمنان بی‌توجه هستند.

لاریجانی مهم‌ترین مسئله برای ملت ایران را «وحدت کلمه» دانست و استقامت کردن در برابر دولت‌های زورگو را راه رسیدن ملت ایران به آرمان‌های انقلاب مطرح کرد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: ملت ایران در دفاع از آرمان‌های انقلاب و ولایت و منافع ملت و کشور ایران مانند مسائل هسته‌ای حتی یک گام کوتاه نخواهند آمد و دشمنان باید بدانند که ملت ایران با رشد سیاسی جدی و با اعتقادات دینی که دارند و با عنصر ولایت که در قلب آنهاست، کوچکترین مجالی برای دشمنان ایجاد نخواهند کرد.

به گفته وی، ملت ایران متحد و هم‌دل هستند تا میراث امام خمینی (ره) که عامل سربلندی ملت ایران است را حفظ کنند.

رئیس مجلس همچنین گفت: امروز آذربایجان غربی نیازمند کمک زیادی است و یکی از دغدغه‌های ما در مجلس موضوع «کشاورزی» است تا کشاورزان بتوانند با استفاده از روش‌های نوین، با مشکلات کم‌آبی کشور کنار بیایند.

وی موضوع دریاچه ارومیه را دغدغه مجلسی‌ها دانست و گفت: ما مصمم هستیم با روش‌های مختلف کم‌آبی دریاچه ارومیه را رفع کنیم.

لاریجانی ادامه داد: عنصر مهم امروز برای کشور این است که در یک نظام فراگیر فکری بتوان آبادانی کشور را فراهم کرد و همه باید یک صدا برای آبادانی ایران تلاش کنیم و زمینه حضور بسیجیان را در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فراهم کنیم چرا که هرجا این نیرو وارد شده، گام‌های بلندی برداشته شده است.

باید در همه عرصه‌های مختلف از ظرفیت بسیج استفاده شود تا این خیل عظیم مشتاقان رهبری بتوانند پایداری کشور را فراهم کنند. بسیج همانطور که در جنگ تحمیلی توانست گام‌های بلندی بردارد، می‌تواند کشور را نیز در همه عرصه‌ها به سربلندی برساند.

به گزارش فارس، در این مراسم پدر شهیدان غندورزاده چفیه‌ای را به عنوان نماد مقاومت و پایداری مردم آذربایجان غربی به رئیس مجلس اهدا کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates