28.11.2010

ذوالنور: نظام اسلامی به بنی صدر اجازه داد از کشور خارج شود

رادیوفردا: جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران روايت رسمی جمهوری اسلامی درباره نحوه خروج نخستين رييس جمهور ايران از کشور را رد کرد و گفت: نظام اسلامی به بنی صدر اجازه داد از کشور خارج شود.

مجتبی ذوالنور روز شنبه در «تريبون آزاد» دانشگاه شاهد خطاب به دانشجويان اين دانشگاه گفته است: «برخی ها فکر می کنند بنی صدر از کشور فرار کرد که در اينجا بايد گفت نظام اسلامی به بنی صدر اجازه داد تا از کشور خارج شود.»

وی افزود: «حتی دو هواپيمای جنگنده ای که از پايگاه هوايی نوژه به تعقيب هواپيمای حامل بنی صدر اعزام شد ترفند نظام انقلاب اسلامی بود.»

ابوالحسن بنی صدر، نخستين رييس جمهور اسلامی ايران است که در سال ۱۳۵۸ و پس از کسب ۷۶ درصد آرا قدرت را در دست گرفت ولی با بالا گرفتن اختلاف های وی با آيت الله خمينی و شورای انقلاب در زمينه نحوه اداره کشور، بنيانگذار جمهوری اسلامی در ۲۰ خرداد ۱۳۶۰ وی را از مقام فرماندهی کل نيروهای مسلح برکنار کرد.

۱۰ روز بعد مجلس شورای اسلامی ايران رای به عدم کفايت سياسی رييس جمهور داد.

مقام ها و رسانه های رسمی جمهوری اسلامی در نزديک به سه دهه گذشته اين روايت رسمی را تبليغ کرده اند که آقای بنی صدر پس از چند هفته زندگی مخفيانه در کشور، روز هفتم مرداد ۱۳۶۰ همراه با مسعود رجوی، رييس سازمان مجاهدين خلق، و در «لباس زنانه» از ايران گريخت.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه در عين حال در اظهاراتی متناقض گفته است: «همه مشاهده کردند که بنی صدر با لباس زنانه از کشور خارج شد و اکنون وی چادر فرار خود را به مجيد توکلی يکی از عناصر جريان فتنه در دانشگاه امير کبير تقديم کرد تا به وسيله آن از دست ماموران امنيتی فرار کند.»

اشاره آقای ذوالنور به گزارش سايت ها و خبرگزاری های هوادار دولت است که سال گذشته مدعی شدند مجيد توکلی در حالی که قصد فرار از دانشگاه امير کبير با لباس زنانه را داشت توسط ماموران بازداشت شد.

عدم افشای نام «بسیجیان کشته شده»

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش ديگری از سخنرانی خود در پاسخ به اين پرسش که «چرا بسيجيانی که در جريان فتنه سال ۸۸ به شهادت رسيده اند گمنام اند؟» گفته است: «افرادی که حامی جريان فتنه هستند و حتی معاندان انقلاب اسلامی اگر از هويت خانواده‌ های اين شهدا اطلاعی پيدا کنند خانواده‌های آنان امنيت جانی نخواهند داشت.»

فرماندهان سپاه می گويند که بيشتر کشته شدگان در جريان سرکوب نا آرامی های پس از انتخابات رياست جمهوری سال گذشته از نيروهای بسيجی بوده اند که در جريان مقابله با معترضان کشته شدند. ولی اين فرماندهان حاضر نشده اند نام هيچ يک از اين افراد را منتشر کنند.

اين ادعا در حالی مطرح می شود که مخالفان دولت با ارائه فهرستی ۷۲ نفره، نيروهای امنيتی و بسيج را به کشتار معترضان متهم کرده اند.

جانشين ولی فقيه در سپاه می گويد که «سپاه پاسداران را بايد طوری بنگريم که اگر نگوييم پاک ترين سازمان ها بلکه يکی از پاک ترين نهادهای انقلاب اسلامی است.»

وی با اشاره به مير حسين موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالفان دولت، گفته است: «نظام اسلامی قدرت برخورد با سران فتنه را دارد و آنها افرادی نيستند که نظام اسلامی از پس آنها برنيايد.»

با اين حال، آقای ذوالنور گفته است: «اگر آنها را زندانی کنيم قهرمان سياسی می ‌شوند و نظام اسلامی قصد ندارد کسی را قهرمان سياسی کند چون سران فتنه اکنون جزو مردگان سياسی هستند.»

مير حسين موسوی و مهدی کروبی بارها نتايج انتخابات رياست جمهوری دهم را رد کرد و گفته اند که در اين رای گيری تقلب های گسترده ای صورت گرفته است.

در مقابل، رهبر جمهوری اسلامی نتيجه اين انتخابات را سالم دانسته و از دولت محمود احمدی نژاد حمايت کرده است.

قضیه مهدی هاشمی

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه از اکبر هاشمی رفسنجانی خواسته است تا به گفته وی «اجازه دهد فرزندش منت بر سر ما گذاشته و به كشور تشريف بياورند تا در خصوص اتهامات وي رسيدگي قضايي صورت گيرد و در اين خصوص از آقاي هاشمي رفسنجاني زبان دفاع داشته باشيم.»

مهدی هاشمی از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به دست داشتن در نا آرامی های سال گذشته ایران متهم شده و ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضاییه اعلام کرده که وی پس از ورود به کشور در فرودگاه بازداشت خواهد شد.

آقای ذوالنور می گوید حجم پرونده مهدی هاشمی، ۳۶ زونکن است و افزوده است: «متاسفانه بزرگانی كه با مهدی هاشمي در ارتباط هستند اجازه نمی‌دهند كه وی به كشور مراجعه كند.»

مهدی هاشمی در نامه ای به دستگاه قضایی ایران خواستار تشکیل دادگاهی بی طرف برای بررسی اتهام های خود شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates