29.11.2010

صفار هرندي: کليد خوردن زودهنگام انتخابات، جنگ داخلي را در پي دارد

عصرایران: قدرت نرم ما در کشوري مثل مصر به کرسي نشسته است در صورتي که هيچ پولي در اين منطقه هزينه نکرده‌ايم و اگر رييس جمهور ايران به اين کشور سفر کند مطمئن باشيد استقبالي بسيار باشکوه تر از مردم لبنان انجام مي‌شود.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي، تصريح كرد: عده‌اي که از هم اکنون براي انتخابات رياست جمهوري 3 سال بعد شال و کلاه کرده‌اند، بايد بدانند که نتيجه کليد زدن زودهنگام انتخابات در کشور، راه افتادن جنگ داخلي است.

به گزارش ايسنا، محمد حسين صفار هرندي در همايش هاديان سياسي سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در بندرعباس با اشاره به مقوله جنگ نرم گفت: بر خلاف تصور عده‌اي که فکر مي کنند ما در مقابل جنگ نرم حالت تدافعي و انفعالي داشته و دشمنان دست برتر دارند، بنده معتقدم که جنگ نرم يک مقوله ابتکاري از طرف ما بوده و باني آن نيز حضرت امام راحل(ره) بودند.

وي از انقلاب اسلامي ايران به عنوان يک جنگ نرم عليه استکبار جهاني ياد کرد و افزود: تمامي انقلاب هاي رخ داده در جهان طي چند قرن اخير متأثر از دو انقلاب فرانسه و روسيه بودند که خدا را از صحنه حکومت حذف کردند، اما انقلاب اسلامي ايران بر خلاف ساير انقلاب‌ها معتقد بود که حکومت بايد بر مبناي آيين و شريعت الهي باشد. همچنين تحولات ناشي از انقلاب اسلامي، تحولات فرهنگي بود، نه سياسي و به همين دليل دشمنان را دچار حيرت و سردرگمي کرد.

صفار هرندي با بيان اين‌که در سال هاي اول انقلاب، دشمنان اقدام به مبارزه و جنگ سخت با اين تحول فرهنگي صورت گرفته در ايران نمودند، گفت: شورش هاي مناطق مرزي در اوايل انقلاب و همچنين جنگ تحميلي به عنوان نمونه‌هاي بارز جنگ سخت دشمنان در آن دوران است.

وي ادامه داد: پس از اين‌که دشمن متوجه شد که با جنگ سخت، دامنه نفوذ انقلاب اسلامي در جهان گسترش پيدا کرده، به اشتباه خود پي برد و پس از پايان جنگ تحميلي، اقدامات خود را از طريق جنگ نرم و تهاجم فرهنگي به ايران آغاز کرد. طي اين سال ها که همزمان با سال هاي آغازين دولت سازندگي بود، با موج گسترده اي از بازگشت نويسندگان، شاعران، فيلمسازان، هنرمندان موسيقي و تئاتر و همچنين مورخان به داخل کشور شروع شد که حتي با استقبال رسمي برخي از مسوولان دولتي در فرودگاه مواجه مي شدند.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي جنگ نرم دشمنان را شريک شدن گروهي از عناصر ضد انقلاب با مسوولان حکومتي دانست و افزود: طي سال هاي دهه دوم انقلاب با غفلت مسوولان يا برداشت غلط آنها، عناصر نفوذي دشمن در ارکان حکومت لانه کردند. پس از اين سال ها بود که مسخره کردن ارزش‌هاي بسيجي و انقلابي در فيلم‌ها آغاز شد و مطبوعات جولانگاه عناصر ضد انقلاب شد و حتي مدتي بعد نيز حوزه اختيارات رهبري را نشانه گرفتند.

وي محيط اقدام جنگ نرم را انديشه و دل آدميان دانست و با بيان اين‌که براي مقابله با اين جنگ بايد بصيرت و بندگي خود را تقويت کنيم، خاطرنشان کرد: برخي ها فکر مي کنند که جنگ نرم يعني فتنه 88، در صورتي که فتنه سال گذشته نتيجه درو کردن محصولي بود که عناصر نفوذي دشمنان در داخل کشور، سال‌ها پيش از آن در ذهن و دل عده اي کاشته بودند.

وي ادامه داد: پس از انتخابات رياست جمهوري 88، جريان نفوذي خيابان ها را براي نيروهاي طرفدار آمريکا قرق کرد که در نهايت شکست خوردند اما بيکار ننشسته و برنامه هاي آينده آنها رسوخ در ميان اساتيد دانشگاه و حتي حوزه علميه است.

صفار هرندي در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از کساني که فکر مي کنند صدور انقلاب نياز به خرج کردن پول هاي کلان دارد، گفت: قدرت نرم ما در کشوري مثل مصر به کرسي نشسته است در صورتي که هيچ پولي در اين منطقه هزينه نکرده‌ايم و اگر رييس جمهور ايران به اين کشور سفر کند مطمئن باشيد استقبالي بسيار باشکوه تر از مردم لبنان انجام مي‌شود.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين‌که حضرت امام(ره) با محبت و ولاء دل هاي جهانيان را به سمت انقلاب اسلامي جذب کرد، گفت: منبع قدرت نرم ما تمسک به ولايت است.

صفار هرندي در پاسخ به سوال يکي از حضار در خصوص بودجه هاي اختصاص داده شده به حوزه فرهنگي در سال جاري گفت: بودجه يک هزار و 500ميليارد توماني رقمي اعجاب آور است که هنوز آثار عيني آن مشهود نيست و شايد علت آن تمرکز دولت بر طرح هدفمندسازي يارانه ها باشد که اين هزينه ها عملياتي نشده است. اگر چنين پولي در عرصه فرهنگي به درستي هزينه شود، مي توان کاري کارستان کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates