30.11.2010

نمایندگان ملت در گفت و گو با شفاف : دولت به جای تعطیل کردن شهر پول مترو را بدهد و جان مردم را نجات دهد

شفاف: با پرداخت 2 میلیارد دلار به مترو بسیاری از مشکلاتی که برای گسترش مترو وجود دارد حل می شود و این موضوع تاثیر مستقیمی بر کاهش آلودگی هوا دارد و باید در نقاط شلوغ و پر رفت آمد مانند فرودگاهها و ترمینال ها مترو را گسترش داد./ با پرداخت 2 میلیارد دلار به مترو بسیاری از مشکلاتی که برای گسترش مترو وجود دارد حل می شود و این موضوع تاثیر مستقیمی بر کاهش آلودگی هوا دارد و باید در نقاط شلوغ و پر رفت آمد مانند فرودگاهها و ترمینال ها مترو را گسترش داد.
شفاف: سید عماد حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی شفاف در پاسخ به سوالی پیرامون آلودگی هوا گفت: آلودگی معلول علت های مختلفی است از جمله آلایندگی برخی از سوخت های موجود و مشکلات خاصی که در این زمینه وجود دارد همچنین عدم بارندگی و وزش باد از دیگر مشکلاتی است که موجب تشدید آلودگی می شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی و برنامه ریزی ها باید طوری باشد که میزان آلودگی هوا کاهش یابد و خروج افراد از تهران که اکثرا ناراضی هستند نمی تواند راه گشا باشد و این مشکل باید ریشه ای حل شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مشکل آلودگی هوا باید ریشه ای حل شود تاکید کرد: با نگاهی به دنیا می توان به شهر های پر جمعیتی توجه کرد که آلودگی هوا در آن شهرها کم است و این مورد نشان دهنده برنامه دقیق و برنامه ریزی مناسب است و آنها با برنامه ریزی صحیح توانستند آلودگی را کاهش دهند.

حسینی با بیان اینکه باید در تهران نیز با برنامه ریزی دقیق و ریشه ای مشکل آلودگی هوا را کم کرد اظهار داشت: در طرح اصلاح الگوی مصرف انرژی الگو هایی را تعریف کردیم که برای کاهش آلودگی موثر است و می تواند در کاهش آلودگی هوا نقش اساسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه 2 میلیارد مترو می توانست آلودگی هوا را کاهش دهد خاطر نشان کرد: چنانچه قانون 2 میلیارد دلار مترو توسط دولت اجرا می شد می توانست در کاهش آلودگی ها موثر باشد هرچند که این مورد به تنهایی برای حل این مشکل کافی نیست.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: : با پرداخت 2 میلیارد دلار به مترو بسیاری از مشکلاتی که برای گسترش مترو وجود دارد حل می شود و این موضوع تاثیر مستقیمی بر کاهش آلودگی هوا دارد و باید در نقاط شلوغ و پر رفت آمد مانند فرودگاهها و ترمینال ها مترو را گسترش داد.

حسینی با اشاره به برنامه پنجم توسعه یاد آور شد: در ماده 173 برنامه پنجم راهکارهایی برای کاهش آلودگی اندیشیده شد و دولت با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم می تواند آلودگی هوا را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: آلودگی هوای چند شهر صنعتی دیگر در کشور در حالت اضطرار است و امیدواریم دولت در خصوص کاهش آلودگی هوا اقدامات موثری را انجام دهد.

این نماینده مجلس بابیان اینکه تعطیلی راهکار حل مشکل آلودگی هوا نیست گفت: با تعطیلی ها مشکل آلودگی هوا حل نمی شود و از سال گذشته تاکنون حدودا 10 روز تعطیلی به دلیل آلودگی هوا داشتیم اما تنها با این تعطیلی ها چرخ مملکت از حرکت باز می ایستد.آلودگی باید تعریف شود و براساس تعریف آن تعطیلی راهکار نیست مگر در موقع اضطرار.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی شفاف در این خصوص گفت: آلودگی به چند مورد بستگی دارد از جمله بارش باران، وزش باد و آلودگی ناشی از تردد خودرو ها، که اقداماتی باید در این خصوص انجام شود و امروزه می توان با بارور کردن ابرها موجب بارش باران شود که در تغیر آب و هوا موثر است.

وی ادامه داد: زوج و فرد کردن ماشین ها در کاهش آلودگی هوا تاثیر داشت و باید تمهیداتی در خصوص ماشین های تک سرنشین نیز اندیشید چرا که اکثر ماشین های شخصی تک سرنشین هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه گسترش مترو در امر کاهش آلودگی تاثیر بسزایی دارد اظهار داشت : پیشنهاد می کنم در خصوص کاهش آلودگی هوا دولت بودجه مترو را افزایش دهد و به گسترش مترو کمک کند.

قاضی پور خاطرنشان کرد: با پرداخت 2 میلیارد دلار به مترو بسیاری از مشکلاتی که برای گسترش مترو وجود دارد حل می شود و این موضوع تاثیر مستقیمی بر کاهش آلودگی هوا دارد و باید در نقاط شلوغ و پر رفت آمد مانند فرودگاهها و ترمینال ها مترو را گسترش داد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates