07.12.2010

کشورهای حوزۀ خلیج فارس، منبع مالی اصلی تروریسم

رادیوفرانسه: در بخشی دیگر از مدارک منتشر شده توسط پایگاه اینترنیتی ویکی لیکس، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجۀ آمریکا در یادداشت هایی محرمانه خطاب به دیپلمات های ایالات متحده حاضر در کشور های عربی حوزۀ خلیج فارس از ضعف دولتمردان این کشورها در چهارچوب مبارزه با تروریسم ابراز نگرانی کرده است.

هیلاری کلینتون در یادداشت های خود خطاب به دیپلمات های آمریکایی مشغول به کار درعربستان سعودی، ابوظبی، دوحه، کویت و اسلام آباد متذکر شده است که هر چند دولت این کشورها دوست و متحد ایالات متحده هستند، ولی بنا به دلائلی نتوانسته اند و یا نخواسته اند از وقایع یازدهم سپتامبر 2001 به بعد به درستی با تروریسم مبارزه کنند.

در این زمینه خانم کلینتون تأکید کرده است که حمایت مالی اتباع عربستان سعودی کماکان مهمترین منبع مالی گروه های تروریستی سنی مذهب در جهان به حساب می آید.

در همین یادداشت ها، وزیر امور خارجۀ آمریکا از مراسم حج به عنوان مناسب ترین زمان برای جمع آوری میلیون ها دلار کمک مالی توسط گروه های تروریستی مسلح اسلامگرا یاد کرد.

در ادامه وی رسمأ از دولت عربستان سعودی خواسته بود تا در راستای محدود ساختن امکان کمک رسانی مالی از این کشور به گروه های تروریستی اقدام کند.

همچنین خانم کلینتون در یادداشت های خود مقامات کشور کویت را زیر سوأل برده است، چرا که تنها کویت در میان کشور های منطقه کمک و تأمین مالی گروه های تروریستی را به طور رسمی غیر قانونی نمی داند.

وی در ادامه متذکر شده است که بنا به اطلاعات سازمان های امنیتی آمریکا، القاعده بخش مهمی از کمک های مالی خود را از طریق کویت دریافت می کند.

همچنین در یادداشت های محرمانۀ هیلاری کلینتون، از قطر به عنوان ضعیف ترین کشور منطقه از لحاظ مبارزه با تروریسم یاد شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates