10.12.2010

امارات خود را برای دفاع از حملۀ موشکی ایران آماده می کند

رادیوفرانسه: وزیر دفاع آمریکا به امارات متحد عرب رفته است تا درمورد وضعیت ایران و تهدید القاعده در یمن با مقامات این شیخ نشین ها صحبت کند. فروش سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا به امارات در دستور مذاکرات قرار دارد.

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا از روز پنجشنبه به ابوظبی رفت تا در مورد مسائل امنیتی منطقه، ازجمله مشکل اتمی ایران و تهدید القاعده در یمن با ولیعهد این شیخ نشین گفتگو کند.

سفر گیتس پس از دیدار دو روزه وی به افغانستان صورت می گیرد.

به گفته سخنگوی پنتاگون، رابرت گیتس در گفتگو با شیخ محمد بن زاید آل نهیان علاوه بر طرح مسائل امنیتی به موضوع همکاریهای دو کشور در زمینه دفاعی خواهد پرداخت.

سخنگوی پنتاگون افزود که چالش های دفاعی مشترک آمریکا و امارات متحده عربی و وضعیت عراق، یمن و ایران در دستور مذاکرات “گیتس” با شیخ محمد قرار دارد.

امکان فروش موشک های ضد موشک ساخت آمریکا به امارات، در دیدار با شیخ محمد بن زاید آل نهیان که معاون فرماندهی نیروهای نظامی امارات است، مطرح می شود.

این سیستم دفاع ضد موشکی، برای برخورد با موشک ها در ارتفاع زیاد ساخته شده و منطقه وسیعی را در حفاظت هوایی قرار می دهد.

این اقدام برای مقابله احتمالی با زرادخانۀ تسلیحاتی ایران تدارک دیده می شود.

در حال حاضر دو پایگاه پاتریوت آمریکایی در امارات ساخته شده که نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور را پوشش دفاعی می دهد.

مذاکره برای فروش سامانۀ دفاع موشکی به ارزش 6.95 میلیارد دلار از سال 2008 میان آمریکا و امارات در جریان است. مطابق اسناد محرمانه ای که در سایت ویکی لیکس منتشر شده، فرمانده نظامی امارات در تاریخ 24 فوریه سال 2009 از آمریکا درخواست نموده که از آنجا که پاتریوت های امارات تا سال 2012 آماده نخواهد بود در این فاصله به احداث پنج پایگاه بصورت اضطراری اقدام شود.

این اسناد نشاندهندۀ نگرانی این مقام اماراتی از حملۀ احتمالی اسراییل به ایران است. آنان از این بیم دارند که در این صورت، ایران بعنوان واکنش به کشورهای متحد آمریکا در منطقه حمله کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates