19.12.2010

لاریجانی: جز از رهبری از کسی سفارش نمی‌گیرم

خُسن آقا: عملا حاج آقا شلوار نکنده با این حرفش داره میرینه به قانون اساسی، یعنی استقلال قوه قضائیه کشک است، تفکیک قوا کشک و همه چیز به پشم آسید علی آقا وصل است و این بدان معنی است که اگر روزی پشم سید علی بتکه کل ممکت به فاک فنا میره!
بی‌بی‌سی: صادق لاریجانی می گوید بر خلاف نظر آیت الله خامنه ای کاری نمی کند

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران در واکنشی شدید به حملات اخیر کسانی که او را به کوتاهی در دستگیری رهبران مخالفین حکومت متهم می کنند، گفت که این افراد در حق قوه قضائیه “ظلم” می کنند که این کار “جرم” است.

آقای لاریجانی گفت که بارها “در لفافه” گفته است که قوه قضائیه تاکنون به دلیل مصالح و مسائل نظام، که او تعیین کننده آنها نیست، به “جرم” رهبران جنبش مخالفان رسیدگی نکرده است.

وی گفت: “از احدی برای چشم پوشیدن سفارش نمی گیرد، مگر رهبری.”

وی به اشخاصی اشاره کرد که اخیرا با انتشار مطالب و بیان اظهاراتی خواستار دستگیری میر حسین موسوی و مهدی کروبی شده و هشدار داده اند که در غیر این صورت خود وارد عمل خواهند شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: “فردی رو به روی کعبه ایستاده، اسم جلاله خداوند را قسم می خورد و می گوید که اگر رئیس مجلس صراحتا در مورد سران فتنه حرف نزده معنایش این است که می خواهد اگر حکومت جمهوری اسلامی ساقط شد، در حکومت بعدی دستی داشته باشد.”

اشاره رئیس قوه قضائیه به مطلبی است که اخیرا حسین قدیانی، رئیس بسیج دانشجویی کشور در وبلاگ خود نوشت و در آن صادق لاریجانی و برادر او علی لاریجانی را متهم کرد که موضع روشنی در قبال “فتنه گران” نمی گیرد.

حسین قدیانی علی لاریجانی رئیس مجلس را مصداق “خواص بی بصیرت” خواند که آیت الله خامنه ای به کرات از آنها نام برده است.

وی در این یادداشت که همزمان با سالگرد وقایع روز عاشورا منتشر شد، خطاب به صادق لاریجانی نوشت: “مصلحت نظام ایجاب می کند که بر اساس عدل و اصول فقهی و محکمه پسند (که ما نمی دانیم؛ شما که می دانید) سران فتنه را اعدام کنید. نیز باید خواص بی بصیرت را به هر گونه که صلاح می دانید متنبه کنید. که چفیه را لباس شهدا را لطف کنند ندزدند. چفیه را برادر شما اشتباه گرفته با شال گردن.”

اما صادق لاریجانی تاکید کرد که سال گذشته گفته است که “سران فتنه” را مجرم می داند و اتهام آنها اقدام علیه نظامی جمهوری اسلامی است، اما مصالح کلی حکومت را آیت الله خامنه ای تعیین می کند.

او گفت کسانی که خود را سرباز ولایت می نامند، اما اینچنین “شانتاژ” می کنند، به طور غیرمستقیم به آیت الله خامنه ای حمله می کنند.

آقای لاریجانی بدون اینکه از کسی نام ببرد، به یکی از نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت که مصالح نظام را شفاها برای او توضیح داده، اما این نماینده باز هم از قوه قضائیه انتقاد کرده است که علیه رهبران مخالفان اقدام نمی کند.

۱۷۵ نماینده مجلس ایران در اردیبهشت ماه طی نامه ای از صادق لاریجانی خواستند که در آستانه سالگرد انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری این کشور، رهبران مخالفان حکومت را محاکمه کند.

آقای لاریجانی این نامه را خلاف سیاست های کلان نظام دانست و گفت که بر خلاف نظر رهبری کاری نمی کند.

وی گفت: “به برخی از نمایندگان مجلس که نامه را امضا کرده اند صراحتا تذکر و توضیح داده ام که قوه قضائیه در کار خود کوتاهی نمی کند، اما مجددا از این حرف ها می زنند. چگونه احتمال می دهند که رئیس قوه قضائیه که منصوب رهبری است و خودم نیز قائل هستم که شرعا و عقلا همه دستگاه ها باید خطوط رهبری را مد نظر قرار بدهند، بی توجه باشم و به خود اجازه دهم و بر خلاف نظر ایشان کاری انجام دهم.”

سایر مقام های حکومت، از جمله حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات نیز گفته اند که در برخورد با رهبران مخالفان “تدبیر نظام” را دنبال می کنند.

علی شکوری راد، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی اخیرا گفته بود که صادق لاریجانی در روز برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به میرحسین موسوی تبریک گفته است.

این اظهارات به دستگیری مجدد او منجر شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates