30.12.2010

جناب شریعتمداری! آیا این عبور از نظر رهبر انقلاب نیست؟

آینده: حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه كیهان دقیقا در همان روزی كه رهبرانقلاب در درس خارج فقه خود، رسانه ها را از انتشار غیبت، تهمت و دروغ حتی نسبت به جریانات باطل جامعه منع كردند، با نگارش سرمقاله‌ای نشان داد نگرانی برخی دوستانش درباره خطر عبور وی از رهبری چندان هم بی مورد نبوده است

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه كیهان دقیقا در همان روزی كه رهبرانقلاب در درس خارج فقه خود، رسانه ها را از انتشار غیبت، تهمت و دروغ حتی نسبت به جریانات باطل جامعه منع كردند، با نگارش سرمقاله‌ای نشان داد نگرانی برخی دوستانش درباره خطر عبور وی از رهبری چندان هم بی مورد نبوده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»؛ رهبرانقلاب روز گذشته با اشاره به انتشار مطالب مربوط به رفتار پنهانی سران جریانات غیرحق جامعه در رسانه ها و تبیین مصداق گناه كبیره غیبت، وضعیت سایر مطالبی كه در رسانه ها منتشر شده و ضمن توهین، فحاشی و تحقیر مخالفان به انتشار مطالب دروغ و تهمت نسبت به آنان اقدام می كنند را روشن كردند.

ایشان فرمودند: «اینقدر حرفهاى آشكار وجود دارد كه انسان اگر ذكر آنها را بكند، اصلاً هم غیبت نیست، و میتواند انسان نقد بكند. بله مسلّم است، امروز یك جریان صحیح و حقّى در جامعه‌ى ما وجود دارد، جریانهاى باطلى هم وجود دارد كه به انواع و اقسام طرق میخواهند جامعه را خراب كنند، انقلاب را منحرف كنند؛ در این شكى نیست. آدمهائى هم در رأس این جریانات هستند. چه لزومى دارد كه انسان به این آدمها تهمت بزند. چه لزومى دارد كه غیبت اینها را بكند. حرف آشكار اینقدر دارند؛ همان حرفهاى آشكار را بیان بكنند، تبیین بكنند، توضیح بدهند، مطلب روشن خواهد شد؛ هیچ نیازى به غیبت كردن نیست كه آدم بگوید حالا ما براى اصلاح مثلاً غیبت میكنیم.»

اگرچه تقریبا در همه شماره های جریده وزین كیهان در سالهای اخیر از این دست عبور از مرزهای اخلاقی و شرعی دیده می شود. اما به جهت آنكه موضوع رعایت اخلاق با مسایل مربوط به فتنه و احیای آن درآمیخته نشود، آینده به مساله ای كه مدتها قبل از حوادث انتخابات طرح شده است، اشاره می كند.

دقیقا در همان روز حسین شریعتمداری سرمقاله امروز كیهان را نوشت كه در آن برای چندمین بار ادعای ملاقات سیدمحمدخاتمی با جرج سوروس منتشر شده است.

فارغ از مواضع خاتمی در مباحث و حوادث و حواشی انتخابات سال گذشته و اصلاً با این فرض كه خاتمی را از «سران جریان باطل» بدانیم و از وی درباره عملكردش در یك سال اخیر پاسخ بخواهیم، جناب شریعتمداری كه با وجود تكذیب چندین باره این موضوع توسط خاتمی آن را تكرار می كند، باید به این سوال پاسخ دهد كه اولا برچه اساسی شهادت فردی مسلمان را به خبر منبع آمریكایی خود (با فرض اینكه وجود چنین خبر و منبعی ساخته ذهن شریعتمداری نباشد) ترجیح می دهد؟

و حتی در صورت آنكه فرض كنیم ادعای شریعتمداری نیز صحیح باشد و خاتمی با سوروس پنهانی دیدار كرده باشد، زمانی كه خاتمی این موضوع را تكذیب می كند، اقدام شریعتمداری در انتشار مكرر آن، دست كم مصداق گناه كبیره “غیبت” نیست كه توسط رهبر انقلاب روز گذشته به خوبی تبیین شده است؟

جالب آن كه مدیرمسئول كیهان با بیان این ادعا كه “جناب خاتمی! مگر شما نبودید كه حداقل دو ملاقات محرمانه و پنهان با جرج سوروس، سرمایه دار معروف صهیونیست و یكی از اصلی ترین مدیران كودتاهای مخملی داشتید؟” بر پنهانی بودن اقدام فرد مذكور تاكید می كند و البته باز هم همچون گذشته به جهت شفاف سازی، در قبال این ادعا، مستندی ارائه نمی‏كند تا حداقل در عوض اصرار بر تهمت، اصرار بر غیبت برای این شخص قائل شد.

به نظر می‏رسد ضروری باشد، مجموعه كیهان در قبال اقدامات مدیرمسئولش كه صراحتاً خلاف نظرات شفاف ولی فقیه است، موضع جدی تری اتخاذ كند تا شبیه این اتهامات بار دیگر به سایر اشخاص در خط انقلاب و رهبری تسری داده نشود و كیهان ملغمه ای از ادبیات تند و احساسی كه با گناه آلوده شده نباشد و شاهد جاری شدن اخلاق اسلامی بر مبنای بیانات رهبری در این رسانه كه با بیت المال مسلمین منتشر می‏شود، باشیم و دست از خودسری و لجاجت و بی توجهی به نظرات رهبری برداشته شود تا رفتار كیهان مستمسك و توجیهی برای دیگر رسانه ها نشود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates