31.12.2010

صفار هرندی در «دیروز، امروز، فردا»: آقای خاتمی حداقل به این دو سوال پاسخ دهد…

بازتاب: وی که خود از منتقدین جدی برخی رفتارهای دو دولت نهم و دهم است، در رابطه با این اتفاق نیز از آقای خاتمی پرسید: اگر واقعا به چنین چیزی اعتقاد داشتید چرا باز هم در جریان حوادث سال گذشته اجازه دادید که با احساسات مذهبی و اعتقادات مردم بازی شود و حاضر نشدید حتی برای یک بار هم که شده در مقابل این اهانت ها به ویژه در روز عاشورا، موضع گرفته و حداقل خط خود را از هنجارشکنان و هتاکان به اعتقادات مردم جدا کنید.
علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم تعریف می کرد که حدود 5 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری دهم، در هواپیمایی که از ژنو عازم تهران بوده به طور تصادفی با سید محمد خاتمی هم سفر شده و آقای خاتمی پس از خوش و بش با وی و تعریف از عملکرد بخش هایی از دولت نهم، این نکته را یادآور شده است که چون احمدی نژاد با ظرافت خاصی به واسطه سفرهای استانی و توزیع سهام عدالت توانسته است کف رأیی مطمئن را در شهرهای کوچک و روستاها از آن خود کند، قطعا در انتخابات پیش رو نیز پیروز خواهد شد و حتی رأیی بالاتر از دوره نهم را به خود اختصاص خواهد داد.

به گزارش «تابناک» این ماجرا را حسین صفار هرندی وزیر ارشاد دولت نهم در ویژه برنامه شب گذشته «دیروز، امروز، فردا» که به مناسبت بزرگداشت حماسه پر شور مردم در 9 دی سال 88 و واکاوی جریان فتنه روی آنتن رفته بود، ذکر کرد و ادامه داد: یکی از سوالاتی که من از آقای خاتمی دارم این است که اگر واقعا چنین نظری نسبت به آراء مردم داشتند، چرا اجازه دادند دوستانشان در انتخابات سال گذشته با توهم بیشمار بودن، تهمت بزرگ تقلب را به نظام زده و فرصت بزرگ حضور 40 میلیونی مردم را به تهدید تبدیل کرده و شیرینی آن را به کام مردم تلخ کنند.

بنابر این گزارش، صفار هرندی همچنین با ذکر خاطره ای از ماه های آخر دولت دوم آقای خاتمی، گفت: یکی از دوستان سیاسی اصولگرا تعریف می کرد که در محفلی که آقای خاتمی نیز حضور داشت، آقای خاتمی به او گفته بود یکی از مهمترین دلایل رویگردانی مردم از جریان اصلاحات و رغبت آنان به اصولگرایان، رفتار تند و خارج از چارچوب برخی از اهالی اصلاحات بوده که با بی تدبیری، علایق و احساسات مذهبی مردم را نشانه رفتند.

وی که خود از منتقدین جدی برخی رفتارهای دو دولت نهم و دهم است، در رابطه با این اتفاق نیز از آقای خاتمی پرسید: اگر واقعا به چنین چیزی اعتقاد داشتید چرا باز هم در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث پس از آن، اجازه دادید که با احساسات مذهبی و اعتقادات مردم بازی شود و حاضر نشدید حتی برای یک بار هم که شده در مقابل این اهانت ها به ویژه در روز عاشورا، موضع گرفته و حداقل خط خود را از هنجار شکنان و هتاکان به اعتقادات مردم جدا کنید.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه خطاب به خاتمی ادامه داد: آیا شما واقعا دست عناصر بهایی، سلطنت طلب، ضد دین، ضد انقلاب و دشمنان درجه یک این انقلاب و مردم را در پشت این هتاکی ها و آشوب ها ندیدید؟ آیا شما خواست مردم را در 9 دی متوجه نشدید که اخیرا برای بازگشت خود به عرصه های سیاسی پیش شرط هم گذاشته اید؟

گفتنی است صفار هرندی بارها در طول این برنامه که با حضور حجةالاسلام پناهیان و اجرای حسین رنجبران همراه بود، بر این نکته تأکید کرد که چون این نقل قول ها از آقای خاتمی را با واسطه شنیده است، اگر وی آنها را تکذیب کند او می پذیرد ولی مسئله اینجاست که وی تاکنون تکذیب نکرده است!

بنابر این گزارش نکته جالب توجه دیگری که در پایان این برنامه رخ داد، پاسخ صفار هرندی به سوال مجری برنامه درباره آینده سیاسی و بروز فتنه های دیگر در مسیر رو به تعالی جمهوری اسلامی ایران بود. وی در پاسخ به این سوال با تأکید بر اشاره حجةالاسلام پناهیان بر این نکته که فتنه های بعدی قطعا با نفاق بیشتر، رنگ و لعاب اعتقادی و مذهبی بیشتر و با هدف از ریشه زدن اعتقادات مردم است گفت: قطعا در فتنه های بعدی، فتنه گران با بهره گیری از الفاظ و مفاهیم زیبا و ایجاد تصویری عرفانی و مذهبی در ذهن افکار عمومی سعی می کنند مقاصد خود را پیش ببرند.

وی تأکید کرد: اگر چه ممکن است برخی از این رفتارها آگاهانه نباشد اما مثلا وقتی صحبت از مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلام می شود قطعا چنین تفکری در راستای اهداف دشمنان و ضربه زدن به ارکان اعتقادی مردم خواهد بود و لذا پیچیدگی بیشتری خواهد داشت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates