31.01.2009

آنوسی ها ! ( یهودیان مسلمان نما )

وبلاگ خزعلی: وجود یهودیان مسلمان نما (آنوسی) در میان همه طبقات جامعه به خصوص اقشار تاثیر گذار ، سیاستمداران، فرهنگ سازان، روحانیون و پزشکان، دقت و هوشیاری بیش از پیش ما را می طلبد !

آنوسي کیست؟

آنوسی یک کلمه عبری است و به یهودیانی اطلاق می شود که به هر دلیل، داوطلبانه یا به اجبار، تظاهر به اسلام می کنند، و تغییر دین آنها ظاهری است، بعضی از آنوسی ها در اروپا تظاهر به مسیحیت می کنند و به مسیحیان صهیونیست مشهورند !

آنها در ظاهر مسلمانند، نماز می خوانند ، روزه می گیرند، حج می روند و خمس و زکات می پردازند، اما کنیسه های زیر زمینی خود را دارند !

آنوسی ها برای جلب اعتماد مردم به هر لباسی در می آیند، در صورت امکان به حوزه های علمیه می روند و تحصیلات حوزوی خود را تا بالاترین مدارج پی می گیرند! بعضی به دنبال طب می روند و در کسوت پزشک تاثیرات مهمی می گذارند! به نظر می رسد لغت حکیم برای طبیب ، برداشتی از لغت خاخام به معنای دانا و دانشمند است ، و باز تخصص اصلی یهودیان یعنی اقتصاد و بازار ، پایگاه اصلی آنوسی ها است! در آن پایگاه نیز ارتباط تنگاتنگ با حوزه و روحانیت در دستور کار آنان است ، برخی ادعا می کنند از اولاد پیامبر و سیدند! ( علاقمندان به آشنایی با علمای آنوسی می توانند به کتاب ” فرزندان استر ” رجوع کنند ) از مشاغل مورد علاقه آنان موسیقی و سیاست است !

آنوسی ها تظاهر شدید به تدین دارند ، حتی المقدور زندگی ساده و فقیرانه همراه با مظلوم نمایی و ترحم دارند، با این روشها راه را برای کسب اعتماد و قدرت در جامعه اسلامی باز می کنند، پله های ترقی را طی کرده و در صورت رسیدن به قدرت حتی المقدور از آنوسی ها به عنوان همکار و کارگزاراستفاده می کنند ، بدین ترتیب هرم قدرت خود را روز به روز قوی تر می کنند و به هدف نهایی که ضربه زدن از درون به مسلمین است نزدیکتر می شوند! با پنهان کاری دقیق کمتر کسی به هویت یهودی آنان پی می برد !

مهمترین حرفه آنان که نبض اقتصاد را در دست دارد و می تواند حامی قوم یهود باشد و در صورت لزوم خون مسلمین را در شیشه کند، بانکداری و ربا خواری است ، آنان با این بنگاههای اقتصادی دست یکدیگر را گرفته و توان مسلمین را می کاهند! اگر به سیاستهای کلان اقتصادی دست پیدا کنند بانکهای مسلمین را به ورشکستگی و بانکهای خود را فربه می سازند، گاهی سیاست گذاری احمقانه ای میکنند اما در بطن آن نابودی بانک های اسلامی و شکست اقتصاد کشورهای اسلامی است !

راه های شناخت آنوسی ها :

قوم یهود خود را قوم برتر دانسته و در مسیر اهداف و منافع قوم خود هر اقدامی را مجاز می داند، در آوردگاههایی که منافع یهودیان بطور جدی در خطر باشد ، اینان قابل شناسایی هستند!

تظاهرات دینی افراطی ، یک واکنش طبیعی روانی در جهت تلاش برای اختفای هویت یهودی است، و در عین حال گامی است در جهت جلب اعتماد مسلمین و نیل به مقاصد قومی !

حضور در نماز جماعت و جمعه و تقید به روزه و حج، همه آنان حاجی را پیشوند نام خود دارند، خمس و زکات را به موقع می پردازند و ممکن است در صورت لزوم به چند مرجع بپردازند! به مراسم مذهبی کمک مالی می کنند و در راهپیمایی (خصوصاً روز قدس) شرکت می کنند!

داغ تر از بقیه علیه اسرائیل و صهیونیست سخن گفته و همایش و سخنرانی ترتیب می دهند! و با این کار هر گونه شبهه ای را برطرف می کنند، اما اقدام عملی و موثر علیه اسرائیل هرگز نخواهند کرد، گاهی دشمنی غیر عقلایی آنان با اسرائیل نه تنها موقعیت ضد اسرائیلی آنان را تثبیت می کند بلکه برای اسرائیل نیز منافع کثیر دارد !!

پس از تثبیت در میان مسلمین، به جمع های مختلف ورود می کنند، در میان روشنفکران به ترویج افکار لائیک و سکولار پرداخته ، نسبت به تاریخ اسلام و سنت نبی (ص) ایراد شبهه می کنند! در میان متدینین، پنبه روشنفکر مآبان را می زنند و آنان را غربزده و بی دین می خوانند!

آن جماعتی که به تحصیل علم دین پرداخته است ، رسالت اولش ایجاد فرق و گروههای انحرافی در میان مسلمین است، از آن جمله است ( بهائیت و وهابیت ) ، شاید تعجب کنید که رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین یک بهایی است که فرقه ای ساخته و پرداخته توسط آنوسی هاست !!!

مهمترین ویژگی آنوسی ها ، اقدام دسته جمعی و حمایت از یکدیگر است، اگر یکی خطایی بکند افراد وجیه المله دیگر او را درمی یابند، و اگر یک آنوسی برنامه ای را علیه منافع مسلمین طراحی کند همه در جایگاه خود او را حمایت و عمل او را توجیه می کنند!! و این چنین است در مجادلات و منازعات سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی ! اگر سخنی در راستای منافع آنها بگوید ، سایر آنوسی ها از وجاهت و روحانیت خود برای توجیه آن استفاده می کنند.

در بسیاری از موارد منازعات بی دلیل بین دو جناح مسلمین راه می اندازند، اگر نیک نظر کنیم آتش بیاری هر دو جناح را آنوسی ها در دست دارند، و نمی گذارند اختلاف بین جناحین تمام شود! هیاهوی زیاد و تهدید به افشای اسرار جناح مقابل موجب گرمی میدان کارزار است اما هرگز نباید کار یکسره شود ، این اختلاف است که قوای مسلمانها را تحلیل می برد و به خودشان مشغول می کند، در همه کشور ها چنین است، در تمام مجادلات قومی ، قبیله ای ، مذهبی و اعتقادی بین مسلمین ، آنوسی های فرصت طلب خود را درگیر می کنند و یا طرفهای در گیر را تحریک می نمایند و نمی کذارند این مجادلات تمام شود، گاهی دیکتاتورها را حمایت می کنند و زمانی آزادیخواهان را ، مهم این است که تنور جنگ خامو ش نشود !

از راههای شناخت آنوسی ها ، تلاش زیرکانه آنان برای فرار از کار در روز شنبه است ، مرخصی ، بیماری ، گرفتاری و سفر حتی المقدور در روز شنبه انجام می شود و اگر ناگزیر به حضور در محل کار شوند سعی می کنند کار جدی انجام ندهند و معامله ای نکنند، اگر با آنها قرار بیع دارید حتماً شنبه زا بیازمایید، تغییر قرار به روز دیگر پیام دارد !

یکی از تلاش های اصلی آنوسی ها ترویج افکار و خرافات دینی است، بقدری در افکار خرافی و عقاید سست پا فشاری می کنند که مردم را نسبت به اساس دین به شک می اندازند، تدوین مرثیه و روضه های مجعول از این دست است! یکی از گروه های هدف آنوسی ها زنان خانه دار (مادران) می باشند، که می توانند در دراز مدت دینی پر از خرافات و عناصر سست غیر قابل دفاع به فرزندان ارائه نمایند ، این فرزندان با اندک نسیمی همه دین سست و پوشالی خود را رها کرده و قطعاً برای دفاع از آن آیین خرافی جانبازی نخواهند کرد .

تلاش برای انحراف جنبش های آزادی خواه به سمت و سوی استبداد درونی ، راهکار آنوسی ها برای شکست نهضت های ایدئولوژیک است ، آنها حمایت بی چون و چرایی را از استبداد رای در میان ارکان نهضت می کنند و نهایتاً با حمایت جناح قوی تر ( از لحاظ مادی و معنوی) تلاش خواهند کرد یکی را حذف و پایگاه مردمی جناح حاکم را نابود نمایند، در واقع یکی را با سنگ دیگری هلاک کرده و پیروز میدان را در خلاء و بدون پایگاه مردمی نگه می دارند، در این وضعیت است که می توانند هر چه می خواهند بدوشند، نرخ ریسک و نرخ بیمه و نرخ سود افزایش می یابد و باز به جیب آنوسی ها می رود، و آنان فربه و فربه تر می شوند.

آنوسی ها در انتخاب نام عموماً به نامهای کاملاً مذهبی و یا قومی روی می آورند، که یا برای جلب اعتماد مذهبیون کاربرد دارد و یا در اختلافات قومی می تواند مورد استفاده قرار گیرد، هر چند نام های صنفی و شغلی هم در جای خود کار برد دارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates