10.02.2009

زیدآبادی: متناسب با شرایط شرکت خواهیم کرد

فرارو-دبیر کل سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی طی یاداشتی که در روزنامه اعتماد منتشر کرده به تشریح مواضع انتخاباتی سازمان متبوعش در صورت عدم کاندیداتوری عبدالله نوری پرداخته است.

متن کامل این یادداشت را در زیر می خوانید:

کاندیدای مورد نظر طیف فکری ما در شرایط فعلی کشور آقای عبدالله نوری هستند. اگر به هر دلیلی ایشان در انتخابات به عنوان کاندیدا وارد نشوند یکسری مطالبات و پرسش های مکتوب را از دیگر کاندیداها به صورت علنی ارائه می دهیم.

در این میان هر شخصی که بین کاندیداهای معرفی شده به خواسته ها و مطالبات ما جواب داد و با مطالبات ما همخوانی داشت با او وارد مذاکره شده و بعد از او حمایت می کنیم. پرسش ها و مطالبات ما به عنوان مثال در اولین مرحله درباره پرونده هسته یی ایران و راهکار خروج این پرونده با توجه به منافع ملی از شورای امنیت است.

در مرحله دیگر راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی که ایران را دربر گرفته. تنش زدایی با کشورهای منطقه، رعایت قانون در کشور و نظارت بر این بخش و نوع برخورد با دستگاه هایی که قانون را زیر پا می گذارند که در این چند سال شاهد بیشتر شدن اعمال غیرقانونی بوده ایم. نوع آزادی سیاسی و مدنی که جامعه و طیف فرهنگی کشور خواستار آن هستند. قاعدتاً هر کدام از کاندیداهای مورد نظر که به این مطالبات و خواسته ها جواب بدهد و قدرت برخورد را داشته باشد مورد پسند ما خواهد بود و ما از او حمایت خواهیم کرد.

عبدالله نوری در بحث ها و چالش های انتخاباتی به عنوان یک کاندیدای ردصلاحیت شده از امروز معرفی می شود، در صورتی که ردصلاحیت ایشان بدون توجیه قانونی یک عمل غیرقانونی است و باید با آن با قدرت زیاد برخورد کرد. آقای نوری از دید ما یک دید شفاف و روشن با موضع گیری های مشخص دارد. او مسائل و مشکلات و راهکارهای مقابله با آنها را می داند.

برخورد ما با انتخابات متناسب با برخورد انتخابات و کاندیداهای مورد نظر خواهد بود. این توجیه که کشور دچار مشکلات شدید است و باید برای حل این مشکلات به انتخابات وارد شد و حضور موثرتری در آن داشت از دید من توجیه غلطی است چرا که گاهی نفس شرکت در یک عمل خود باعث تشدید مشکلات می شود، اجباری برای حضور وجود ندارد. مشارکت بستگی دارد به موقعیت کاملاً مشخص و شفاف کشور و کاندیداها. لغت تحریم لغت درستی برای نبود در عرصه نیست چرا که در ایران ما هیچ وقت شاهد تحریم کلی و سراسری نبوده ایم و این مساله که بخواهیم به تحریم امیدی داشته باشیم مساله یی غلط و غیرواقعی خواهد بود.

تنها مساله یی که مطرح است این خواهد بود که اگر ما در عرصه انتخابات از شخصی حمایت نکنیم بعد از انتخابات نیز جوابگوی عملکردهای او نخواهیم بود.

در ایران متاسفانه هیچ کدام از بخش ها در برابر رای و حمایت خود وظیفه یی برای بعد از انتخابات احساس نمی کنند، در صورتی که باید یک کاندیدا را از همه جوانب مورد بررسی قرار داد و آن هنگام از او حمایت کرد، در صورت حمایت شما باید جوابگوی اعمال او نیز باشید. همان طور که در ابتدای کلام نیز گفتم در صورت نیامدن آقای نوری به عرصه انتخابات هر آن کس از کاندیداها که جوابگوی مطالبات و خواسته های ما باشد، می تواند از رای و حمایت ما برخوردار شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates