10.02.2009

فعالان حقوق بشر در ایران: حمله با کوکتل مولوتوف به منازل بهائیان در سمنان

ماهستیم: حمله با بمب های آتش زا ، آتش زدن اموال شخصی و انتشار اسامی و مشخصات بهائیان شواهدی از دور جدیدی از برخوردهای خودسرانه و خشن با این جامعه مذهبی در ایران است.

ساعت سه بامداد سیزدهم بهمن ماه سال جاری ، افرادی ناشناس با استفاده از بمبهای دستی آتش زا (کوکتل مولوتوف) به آپارتمان محل سکونت خانواده ای بهایی در شهر سمنان حمله نمودند.

این حملات که با استفاده از چندین بمب آتش زا صورت گرفت خسارات جانی و مالی جدی را به همراه نداشت ، آپارتمان مذکور محل سکونت سه خانواده بهایی به نام خانجانی بوده است.

پیشتر نیز در تاریخ 18 دیماه سال جاری در روستایی به نام “خبر” از توابع شهر کرمان روحانی با مشخصات محفوظ (در خطابه مراسم روز عاشورا ) ، ضمن ایراد سخنرانی اهالی روستا را به برخورد با بهائیان با توسل به آتش زدن اموال آنان فرا خوانده بود.

در تداوم تشویق و نفرت پراکنی عناصر تندرو در منطقه مذکور ، در تاریخ 19 دیماه ، باغ یک شهروند بهایی به نام “امامعلی راسخی” در روستای “خبر” آتش زده میشود ، واقعه آتش سوزی مجدداً در تاریخ 25دیماه تکرار و نزدیک به 70 متر از ملک شخصی آقای راسخی در آتش میسوزد ، البته در این حوادث به باغهای مجاور این باغ نیز خسارت سنگینی وارد گردید.

همچنین در روستای مذکور با شروع وقایع مورد اشاره موجی از شعار نویسی بر علیه بهائیان و اعتقادات آنان آغاز گردیده است.

از دیگر موارد نگران کننده در این راستا باید به اقدام عوامل ناشناس در شهر شیراز اشاره نمود. این افراد مشخصات کامل و آدرس صدها شهروند بهائی در 31 صفحه ، به همراه استفتاء و آراء بعضی از مراجع اسلامی منتشر و به صورت وسیع توزیع نموده اند.

این افراد با انتشار نگران کننده اسامی صدها شهروند بهایی توام با آراء مخالفت با آنان ، به ترویج نفرت و تشویق خشونت اقدام نموده اند. لیست اسامی مذکور در برگیرند مشخصات فردی ، آدرس محل سکونت ، محل اشتغال و سایر اطلاعات شخصی صدها تن از بهائیان منطقه می باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates