23.02.2009

خبر تکمیلی: بیش از ۷۰ دانشجو در کلانتری ۱۰۷ در بازداشت هستند

خبرنامه امیرکبیر: بر اساس آخرین گزارش ها، دانشجویانی که برای پیگیری وضعیت دوستان ربوده شده خود به کلانتری ۱۰۷ فلسطین مراجعه کرده اند، پس از پیگیری بسیار و پاسخ ندادن های ماموران کلانتری، در نهایت یکی از مامورین به دانشجویان که به دنبال یکی از هم خوابگاهی های دختر خود بودند، گفت: “تا این لحظه ۷۰ نفر را بازداشت کرده ایم که ۳۰ تن آنها دختر هستند”.

ماموران کلانتیری حتی حاضر نشده اند نام دختر دانشجوی مورد نظر را در بین اسامی دختران بازداشت شده جستجو کنند.

با ادامه یافتن این وضعیت تمامی دانشجویان دانشگاه در اضطراب و نگرانی به سر می برند و وضعیت خوابگاههای دانشگاه امیرکبیر متشنج است.

همچنین با توجه به فضای حاکم بر دانشگاه و در صورت ادامه یافتن بازداشت ها احتمال متشنج بودن دانشگاه و خوابگاه ها در روزهای آتی و در هفته آینده وجود دارد.

خبر اولیه در مورد بازداشت دانشجویان:

وضعیت بحرانی: دانشجویان در دانشگاه محبوس شده اند؛ بازداشت بیش از ۲۵ دانشجو

خبرنامه امیرکبیر: با انجام مراسم دفن شهید در دانشگاه امیرکبیر که اعتراض دانشجویان و مفتضح شدن آن باعث خشم نیروهای امنیتی شده است، علیرغم اینکه این مراسم از ساعت پیش پایان یافته است، دانشگاه همچنان در محاصره نیروهای امنیتی است و تاکنون بیش از ۲۵ دانشجو بازداشت شده اند.

نیروهای امنیتی و انتظامی با مستقر کردن مینی بوس ها و ون های خود در دربهای دانشگاه و بازداشت دسته جمعی فعالین و سایر دانشجویان دانشگاه اقدامه بی سابقه ای را در هجمه آشکار و گسترده به دانشجویان آغاز کرده اند. نیروهای امنیتی ضمن ضرب و شتم دانشجویان خارج شده از درب های دانشگاه آنها را به درون ماشین منتقل می کردند و با پر شدن هر ماشین ماشین بعدی را مستقر می کردند.

عده ای از دانشجویان دانشگاه نیز که شاهد دستگیری وحشیانه و دور از ذهن دوستان خود بودند به درون دانشگاه پناه برده اند تا شاید از گزند نیروهای امنیتی اطراف دانشگاه در امان بمانند. این دانشجویان هنوز در دانشگاه بسر می برند و وضعیت نگران کننده ای را می گذارند.

همچنین تعدادی از دانشجویان که توسط انصار و نیروهای امنیتی حاضر در مراسم تدفین به طور وحشیانه ای مورد حمله قرار گرفته اند به بیمارستان منتقل شده اند و حال چند تن از آنها وخیم گزارش شده است. ضربات چاقو، پنجه بوکس و مشت بر بدنشان هویداست. حداقل ۷ تن از دانشجویان بدین روال در بیمارستان بستری می باشند.

خبر اولیه: اعتراض دانشجویان در برنامه دفن شهید در دانشگاه پلی تکنیک و برخورد وحشیانه چماقداران حکومتی
خبر اولیه: خبرنامه امیرکبیر: امروز با آغاز نمایش قدرت حاکمیت در خیابان های تهران که با به راه انداختن هیئت های سینه زنی و مداحی در خیابان انقلاب از روبه روی دانشگاه تهران آغاز شد کمتر کسی تصور می کرد که این نیروی جیره خوار، در دانشگاه پلی تکنیک به سیل مخالفان دفن شهید در دانشگاه برخورد کند.

دانشگاه صنعتی امیر کبیر و انجمن اسلامی این دانشگاه که که چندین روز متوالی در مخالفت به این پروژه امنیتی در حال اعتراض بود، روز دوشنبه با ممنوع الورود شدن بیش از ۳۰ دانشجوی این دانشگاه که بیشتر آنها عضو انجمن اسلامی پلی تکنیک بودند مواجه شد، اما حتی این عمل که مغایر با تمامی وعده های دانشگاه مبنی بر حضور تمامی دانشجویان در روز تدفین در صحن دانشگاه بود نتوانست سد اعتراض دانشجویان معترض را بشکند.

از صبح روز دوشنبه اطراف دانشگاه امیر کبیر مملوء از نیروهای امنیتی، مامورین انتظامی و نیروهای سپاه و بسیج بود و حتی برای مقابله با مخالفت های احتمالی آتش نشانی نیز در دانشگاه حضور پیدا کرده بود، دانشجویان در اطراف دانشگاه از چندین مورد زد وخورد بین نیروهای بسیج و سپاه با دانشجویان پلی تکنیک خبر داده اند. با این وجود از ساعت ۱۰:۳۰ که عده ای از ممنوع الورود شدن دانشجویان فعال در روزهای پیش به دانشگاه خبر دار شدند در صحن دانشگاه تجمع کرده و خواستار پایان یافتن این هتک حرمت به دانشگاه شدند که در این بین نیروهای امنیتی و بسیج دانشگاه با برخورد شدید سعی در متفرق کردن دانشجویان معترض می کنند، این اعتراض با پیوستن سایر دانشجویان به ان و ورود عده ای از دانشجویان ممنوع الورود به دانشگاه وسعت پیدا کرده و چون روزهای سابق به اعتراض به دفن شهید و بازداشت دانشجویان کشیده میشود.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان با خواندن شعار یار دستانی و حمل پلاکاردهایی با مضامین روزهای گذشته از قبیل ” دانشگاه قبرستان نیست” “خوارج باز آمدند” “پروژه امنیتی در دانشگاه محکوم است” “یارانمان را آزاد کنید” و دادن شعارهای ” دیکتاتور زمانه شهید شده بهانه” ” بسیجی بی عرضه قرآن سر نیزه” “مرگ بر دیکتاتور” ” انصار برو گمشو” و…مخالفت خود را با این پروژه و بازداشت ۴ دانشجوی پلی تکنیکی نشان میدادند.طبق گزارشات رسیده بعد از این اعتراضات و ادامه آنها که با برخورد شدید نیروهای داخل دانشگاه اعم از انصار، نیروهای انتظامی، انصار حزب الله که از صبح روز دوشنبه در دانشگاه مستقر شده بودند، نیروهای بیرون دانشگاه که از دانشگاه تهران به پلی تکنیک لشکرکشی کرده بودند به دانشگاه رسیدند و از ساعت ۱۲:۳۰ درگیری ها به شدت افزایش پیدا کرده است.

طبق گزارشات رسیده تا کنون بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی جقیقی دانشگاه امیرکبیر در این اعتراضات شرکت کرده اند و عده ای از آنها با روبند هایی که به صورت خود زده بودند در صف اول حرکت می کردند.برخورد ها در حال حاضر بسیار وحشیانه است و با اینکه دانشجویان تنها به حمل پلاکارد های خود مشغول هستند نیروهای به اصطلاح اسلامی و حزب الله با تمام نیرو و توان با آنها برخورد می کنند و حتی خبر ها تاکنون حاکی از این است که این نیروها از باتوم، اسپری، چاقو و سلاح های دیگر برای زخمی کردن دانشجویان استفاده می کنند و تعدادی از دانشجویان مضروب شده اند و آنها را به دانشکده های دانشگاه منتقل کرده اند.اخبار رسیده تا کنون اوضاع دانشگاه را بسیار وخیم گزارش می کند و گویا در حالی که دانشجویان معترض در دانشگاه مورد ضرب وشتم واقع می شوند تابوت های به اصطلاح شهیدان گمنام در کناری رها شده اند و یا آنها را با حالتی زننده در کنار قبر گذاشته اند و مداحان در حال خواندن مداحی هستند که البته نیروهای حاضر بیشتر به زد و خورد مشغولند و کسی به تابوت ها و مداحان توجه خاصی نمیکند اطلاعات تکمیلی و تصاویر این اعتراضات بزودی منتشر خواهد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates