24.02.2009

مرحله دوم هجوم به دانشجویان پلی تکنیک آغاز شد: احمد قصابان، نریمان مصطفوی، مهدی مشایخی و عباس حکیم زاده بازداشت شدند

خبرنامه امیرکبیر: از صبح امروز نیروهای اطلاعاتی با حمله به منازل اعضای فعلی و سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر تعدادی از دانشجویان را بازداشت کردند.

تاکنون احمد قصابان، نریمان مصطفوی و مهدی مشایخی ۳ دانشجوی انجمن اسلامی پلی تکنیک و همچنین عباس حکیم زاده عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و عضو سابق انجمن اسلامی پلی تکنیک بازداشت شده اند و از وضعیت برخی دیگر از دانشجویان اطلاعی در دست نمی باشد. ماموران امنیتی این دانشجویان را همراه با اعمال خشونت بازداشت کرده و حاضر به پاسخگویی به خانواده های آنان نشده اند.

این حملات گسترده نیروهای امینتی پس از بازداشت گسترده روز گذشته دانشجویان دانشگاه امیرکبیر صورت گرفته است. روز گذشته نیز پس از اعتراض دانشجویان به پروژه دفن شهید بیش از ۷۰ دانشجو بازداشت و به کلانتری ۱۰۷ میدان فلسطین منتقل شدند. تعدادی از این دانشجویان طی شب گذشته و امروز صبح آزاد شدند، اما نزدیک به ۲۰ نفر از دانشجویان از کلانتری میدان فلسطین به زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، پیگیری های خانواده های دانشجویان بازداشت شده برای اطلاع از وضعیت سلامت فرزاندانشان تاکنون بدون نتیجه مانده است.

از آنجائیکه روز گذشته علیرغم تمامی تمهیدات اندیشیده شده مسئولین، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به اجرای پروژه دفن شهید در این دانشگاه اعتراض کردند این مساله باعث خشم بسیار نیروهای امنیتی شده است. روز گذشته نیروهای امنیتی بسیاری از دانشجویان را با ضرب و شتم و با بکار بردن الفاظ رکیک بازداشت کردند. در کلانتری فلسطین نیز برخی از دانشجویان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و دختران دانشجو مورد توهین قرار گرفتند.

لازم به یادآوری است حسین ترکاشوند، مجید توکلی، کوروش دانشیار و اسماعیل سلمانپور ۴ دانشجوی دیگر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیراز حدود ۱ ماه پیش در بازداشت به سر می برند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates