25.02.2009

ایران: نیروگاه اتمی بوشهر بدون سوخت هسته‌ای آزمایش می‌شود

خُسن آقا: حتما بجای انرژی هسته‌ای پشکل آخوند قرار است داخل نیروگاه بریزند.
پیک ایران: ایران می گوید نیروگاه اتمی بوشهر امروز چهارشنبه ۷ اسفند، با حضور مقامات اتمی روسیه برای نخستین بار آزمایش خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری رسمی ایران، در این آزمایش از سوخت هسته ای استفاده نمی شود.
سرگئی کرینکو، رئیس سازمان انرژی اتمی روسیه به همراه رضا آقازاده، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برای شرکت در مراسم مربوط به این آزمایش به بوشهر سفر کرده اند.
از خبرنگاران رسانه های بین المللی در ایران برای پوشش رسانه ای این مراسم دعوت شده است.
خبرگزاری ها و شبکه های رادیو تلویزیونی ایران به خبر سفر مقامات روسی به ایران و آزمایش نیروگاه اتمی بوشهر پوششی گسترده داده اند.
خبرگزاری رسمی ایران از سرگئی اینووینکوف، سخنگوی سازمان انرژی اتمی روسیه، نقل قول کرده است که تاریخ دقیق راه اندازی نهایی نیروگاه هسته ای بوشهر امروز توسط مقامات روسیه اعلام خواهد شد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته گفت که ایران اطلاع داده است تزریق سوخت به این نیروگاه در طول سال ۲۰۰۹ انجام خواهد شد.
جان لاین، خبرنگار بی بی سی در تهران می گوید این آزمایش دوباره غرب را درباره برنامه هسته ای ایران نگران می کند.
این در حالی است که ایران اصرار دارد برنامه اتمی اش کاملا صلح آمیز است.
احداث نیروگاه اتمی بوشهر پیش از انقلاب ایران توسط یک شرکت آلمانی آغاز شده بود، اما عملیات ساخت آن پس از انقلاب متوقف شد.
ساخت این نیروگاه چند سال پس از پایان جنگ ایران و عراق به شرکتی روسی سپرده شد و ابتدا قرار بود در سال ۱۹۹۹ تکمیل شود، اما تکمیل آن به دلایل مختلف تا کنون به تعویق افتاده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates