25.02.2009

اسامی ۲۵ نفر از دانشجویان پلی تکنیک در زندان اوین

خبرنامه امیرکبیر: با حملات کینه ورزانه نیروهای امنیتی به دانشجویان پلی تکنیک و بازداشت های گسترده دانشجویان طی روزهای گذشته، هم اکنون بیش از ۳۰ دانشجوی پلی تکنیک در زندان مخوف اوین در بازداشت می باشند.

اسامی زیر مربوط به ۲۵ دانشجوی پلی تکنیک است که بازداشت و انتقال آنان به زندان اوین تایید شده است. از وضعیت ۸ دانشجوی دیگر نیز اطلاعی در دسترس نمی باشد که تا زمان مشخص شدن وضعیت آنها از ذکر نامشان خودداری می شود.

اسامی این ۲۵ دانشجو عبارتند از:

۱- جعفر اعتقادی پور
۲- پاشا امیرمظفری
۳- سعید برزگر
۴- رضا بلباسی
۵- حسین ترکاشوند
۶- علیرضا تقوی
۷- مجید توکلی
۸- عباس حکیم زاده
۹- سجاد خادم
۱۰- محمد خطایی
۱۱- کوروش دانشیار
۱۲- انوشیروان زاهدی
۱۳- رسول سرمدی
۱۴- اسماعیل سلمانپور
۱۵- کبیر فاضلی
۱۶- روشنک فانی
۱۷- احمد قصابان
۱۸- ابراهیم قربانپور
۱۹- پاشا کوهساری
۲۰- نوید گرگین
۲۱- حمید میر حسینی
۲۲- مهدی مشایخی
۲۳- نریمان مصطفوی
۲۴- محمد نصیری
۲۵- مهدی یعقوبی

از این ۲۵ دانشجوی پلی تکنیک مهدی مشایخی، عباس حکیم زاده، نریمان مصطفوی و احمد قصابان در ساعت ۷ صبح بامداد روز گذشته با حمله همزمان نیروهای وزارت اطلاعات به منازل آنها بازداشت شدند.

مجید توکلی، حسین ترکاشوند، اسماعیل سلمانپور و کوروش دانشیار از حدود ۱ ماه پیش بازداشت و به زندان اوین منتقل شده اند.

پس از اعتراضات دانشجویان به پروژه دفن شهید، نیز بیش از ۷۰ دانشجو بازداشت و به کلانتری ۱۰۷ فلسطین منتقل شدند که اکثر آنان پس از ۱ روز آزاد شدند، اما بیش از ۲۰ دانشجو از میان آنان روانه زندان اوین شدند.

روابط عمومی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر امروز در اطلاعیه ای این هجوم کینه وزرانه نیروهای امنیتی را محکوم کرده و خواستار آزادی بی قید و شرط و فوری تمامی دانشجویان و اعضای انجمن اسلامی شد. (متن این بیانیه را در زیر بخوانید)

اطلاعیه روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک پیرامون بازداشت های اخیر: نیروهای اقتدارگرا نمی‌توانند دانشگاه را تبدیل به قبرستان کنند
خبرنامه امیرکبیر: در پی بازداشت حمله نیروهای امنیتی به منازل مهدی مشایخی، عباس حکیم زاده، نریمان مصطفوی و احمد قصابان و بازداشت آنها، روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک در اطلاعیه ای این هجوم کینه وزرانه نیروهای امنیتی را محکوم کرده و خواستار آزادی بی قید و شرط و فوری تمامی دانشجویان و اعضای انجمن اسلامی شد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بیش از سه سال است که پروژه تبدیل دانشگاه به قبرستان به مرحله اجرا درآمده است و در این مدت دانشجویان دانشگاههای مختلف با گورستانی شدن فضای دانشگاه ها مخالفت نموده‌اند. اما دولت نظامی اقتدارگرا بدون توجه به خواست دانشجویان و با بکارگیری نیروهای نظامی و امنیتی سعی در پیشبرد این پروژه دارد. روز دوشنبه ۵/۱۲/۸۷ با وجود ایستادگی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و همراهی کم نظیر دانشجویان پلی‌تکنیک، بالاخره شبه نظامیان بسیج دانشگاه با همراهی نیروهای سپاهی و امنیتی و انصار حزب اله موفق به دفن پنج شهید در صحن دانشگاه پلی‌تکنیک شدند.

از مدتها پیش نیروهای امنیتی با بازداشت اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی (حسین ترکاشوند، مجید توکلی، اسماعیل سلمانپور و کوروش دانشیار)، ممنوع‌الورود نمودن تعدادی از فعالین دانشجویی به دانشگاه و برنامه‌های تبلیغی مختلف، جو امنیتی شدیدی در دانشگاه ایجاد نموده بودند تا با ایجاد رعب و وحشت در بین دانشجویان مانع از شکل‌گیری هرگونه تجمع اعتراضی گردند. اما برخلاف تصور اقتدارگرایان، انجمن اسلامی دانشجویان پلی‌تکنیک با همراهی دیگر دانشجویان و فعالین دانشجویی در دو روز پی در پی اقدام به برگزاری تحصن آرام نمود و نسبت به دفن شهدای گمنام اعتراض خود را اعلام کرد.

نیروهای نظامی و امنیتی به جای احترام به خواست ۳۰۰۰ تن از دانشجویان، با چوب، چماق، چاقو، پنجه بوکس، نانچیکو و اسپری فلفل به ضرب و شتم وحشیانه دانشجویان پرداختند به طوریکه آثار پنجه بوکس، چاقو و چماق بر بدن دانشجویان مشهود بود. تعدادی از دانشجویانی که به شدت مضروب شده بودند به بیمارستان منتقل گردیدند که نیروهای امنیتی با حضور در بیمارستان اقدام به بازداشت آنان نمودند. حال چند تن از مضروب شدگان نیز وخیم می‌باشد. همچنین در ادامه پروژه سرکوب، نیروهای امنیتی و انصار حزب اله اقدام به بازداشت بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان نمودند که ۳۰ نفر از آنان را دختران تشکیل می‌دادند.

در این پروژه سرکوب همکاری همه جانبه دکتر رهایی رییس خود فروخته دانشگاه پلی‌تکنیک با نیروهای امنیتی و نظامی قابل توجه است. لیست دانشجویان معترض توسط رهایی در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفته است و همچنین وی به نیروهای نظامی و امنیتی اجازه ورود به دانشگاه را داده است.

صبح روز سه‌شنبه ۶/۱۲/۸۷ نیز نیروهای امنیتی با حمله به منازل مهدی مشایخی، عباس حکیم زاده، نریمان مصطفوی و احمد قصابان، آنان را با ضرب و شتم بازداشت نموده و پس از ضبط کامپیوتر، موبایل و کتاب ها، آنان را به مکان نامعلومی منتقل نموده‌اند.

نیروهای اقتدارگرا بدانند که با این اعمال نمی‌توانند خواسته‌های به حق دانشجویان را سرکوب نموده و دانشگاه را تبدیل به قبرستان کنند. همچنین به رییس خودفروخته دانشگاه امیرکبیر این هشدار را می‌دهیم که از سرنوشت عمال خودفروخته در نظامهای استبدادی دیگر عبرت بگیرد و پیش از آنکه دیر شود دست از اعمال کثیف و خائنانه خود بردارد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک ضمن اعتراض شدید نسبت به دفن شهدای گمنام در دانشگاه ها، دستگیری و ضرب و شتم شدید دانشجویان و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان پلی‌تکنیک و حمله شبه‌نظامیان و نیروهای اطلاعاتی به دانشگاه امیرکبیر، خواستار آزادی بی قید و شرط و فوری تمامی دانشجویان و اعضای انجمن اسلامی می‌باشد.

در پایان انجمن اسلامی دانشجویان از همراهی دانشجویان آزادیخواه پلی‌تکنیک تشکر نموده و آنان را به صبر و عدم یأس دعوت می‌نماید. حقیقتاً مام میهن به شما میراث‌داران راستین آزادی و دلاوران عرصه مبارزه با استبداد می‌بالد. مطمئناً ما بدون خشونت پیروز خواهیم شد. اندکی صبر سحر نزدیک است.

انجمن اسلامی دانشجویان

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

(پلی‌تکنیک تهران)

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates