26.02.2009

آیا لاریجانی پس از ترور شخصیت یک انسان، جسارت عذرخواهی را دارد؟ حساب شما با «کرام‌الکاتبین» است

خرداد: با سخنان روشن و شفاف روز سه شنبه‌ی بازپرس جنايي تهران روشن شد؛ مردی که در برابر مجلس خود را آتش زد، نه «مشکل روانی» داشته و نه «معتاد» بوده است.
مسوول قضایی این پرونده به روشنی اعلام کرده است: « اين فرد در طول سال جاري 2 بار ديگر به مسوولان مجلس مراجعه كرده و در هر بار مراجعه، تنها خواسته وي اشتغال به كار بوده است».

این مرد 45 ساله که هویت وی هنوز پوشیده مانده، روز سه‌شنبه بر اثر جراحات ناشی از خودسوزی سرانجام درگذشت. او صبح شنبه 26 بهمن در اعتراض به بی‌توجهی مسوولان به بحران بیکاری خود را در برابر مجلس با ریختن بنزین بر روی خود آتش زد.

با فوت وی ابتدا در محافل خبری گفته شد که او «جانباز جنگ» بوده اما این امر با تکذیب بنیاد شهید رو‌به‌رو شد. با بالاگرفتن واکنش‌های انسان‌دوستانه روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و وبلاگرها به خودسوزی این شهروند، علی لاریجانی، راه‌یافته‌ی قم به مجلس که ریاست مجلس هشتم را نیز بر عهده دارد، از پشت تریبون مجلس، در نشست عمومی و در صحن علنی اعلام کرد که فرد خودسوز «معتاد بوده و مشکل روانی داشته است». هتک حرمت بی‌سبب این شهروند به اعتراض گسترده‌ی مردم و نمایندگان انجامید.
ادعای لاریجانی در حالی بود که هیچ مدرکی دال بر اعتیاد فرد خودسوز وجود نداشت و شنیده‌ها حکایت از آن داشت که وی به‌دلیل بیکاری و عدم رسیدگی مسوولان خود را آتش زده است.
بازپرس شعبه سوم دادسراي امور جنايي تهران که درخواست کار این مرد را تایید کرده، می‌گوید: «در برخي از محافل خبري اطلاعات اشتباهي درباره اعتياد اين فرد مطرح شد در حالي که اعتياد وي اثبات نشده است و از نظر ما اين فرد معتاد نيست. فرزندان اين فرد می‌گویند پدرشان به دليل نداشتن كار از عهده مخارج خانه بر نمي‌آمده و با مراجعه به مسئولان مجلس قصد داشته، بتواند مشكلات خود را حل كند.»

اکنون که ابعاد راستین این پرونده‌ی تلخ روشن شده، جای پرسش از علی لاریجانی، رییس مجلس هشتم است که تهمت، هتک حرمت و ترور شخصیت یک انسان در نظر وی «گناهی کبیره» نیست که در روز حساب و کتاب باید تاوان را پس دهد.

کسی که ریاست مجلس را بر عهده گرفته، چگونه نمی‌تواند حد زبان خود را نگه دارد تا از جایگاهی که مردم در اختیارش گذارده‌اند، علیه مردم بهره نگیرد.

آقای لاریجانی؛ شما نه تنها به دلیل بی‌توجهی به مطالبات مردم و چشم پوشاندن بر حقوق کسانی که خود را نماینده‌ی آن‌ها می‌دانید، از شئون نمایندگی مردم خارج شده و جای خدمت‌گذاری دیگر را گرفته‌اید که از آن بالاتر به دلیل تخریب شخصیت یک انسان به بهانه‌ای واهی گناه‌کارید و فرزندان مرد درگذشته می‌توانند شما را به پای میز محاکمه کشانند.

گرچه که نخواهید توانست از کسی که درگذشته طلب حلالیت کنید و بار گناه خویش را کم‌تر اما لازم است که شجاعت داشته باشید، هر چه سریع‌تر جبران مافات کرده و با پوزش‌خواهی رسمی از تریبون مجلس از خانواده‌ی آن مرحوم و کمک به حل مشکلات‌شان، گامی در جهت تسلای خاطری هر چند ناچیز و کوچک برای قربانیان این رخ‌داد تلخ بردارید.

گزارش پیشین “خرداد” از این ماجرا و واکنش نادرست لاریجانی را با عنوان «آن كه سوخت، “انسان” بود» را در آدرس زیر بخوانید.

http://www.khordaad.com/SNews.aspx?Id=494

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates