27.02.2009

نشست شورای امنیت با جنجال بین ایران و آمریکا پایان یافت

پیک ایران: خبرگزاری «ریا نووستی» : برای اولین بار از زمان روی کار آمدن “باراک اوباما” رئیس جمهور جدید آمریکا، بین هیئت های آمریکا و ایران در سازمان ملل متحد جنجال بوجود آمد.
به گزارش خبرنگار «ریا نووستی»، “محمد خزاعی” سفیر ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به اتهامات “سوزان رایس” سفیر آمریکا در سازمان ملل مبنی بر اینکه تهران از تروریسم حمایت می کند و متمایل به دستیابی به سلاح هسته ای است، نامه ای تند برای رئیس شورای امنیت ارسال نمود.
پیشتر نمایندگان دولت جدید آمریکا، از جمله اوباما، “هیلاری کلینتون” وزیر امور خارجه و سوزان رایس تمایل خود به بهبود روابط بین آمریکا و ایران را اعلام کرده بودند که در زمان ریاست جمهوری جرج بوش به بدترین وضع خود رسیده بود.
اما روز گذشته سوزان رایس ضمن سخنرانی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با اوضاع در عراق که ارتباط مستقیمی با ایران ندارد، عملاً موضع دولت قبلی بوش را تکرار کرده و اعلام نمود که آمریکا “تلاش خواهد کرد تا به بلندپروازی های ایران برای دستیابی به توان هسته ای غیر قانونی و نیز حمایت آن از تروریسم پایان دهد”. این سخنان وی در اجلاس علنی شورای امنیت واکنش حاضرین در نشست را برنینگیخت.
اما پس از حدود یک ساعت از پایان اجلاس، نماینده دائم ایران که با توجه به این که عضو شورای امنیت نیست در اجلاس حضور نداشت، نامه ای رسمی برای “یوکی تاکاسو” نماینده ژاپن و رئیس شورای امنیت در ماه فوریه ارسال نمود. محمد خزاعی اتهامات در رابطه با حمایت از تروریسم و تمایل به کسب سلاح هسته ای را قاطعانه رد کرد.
در بخشی از نامه وی گفته می شود باعث تاسف است که یک بار دیگر شاهد طرح اتهامات تکراری و غیر قابل قبولی از سوی نماینده دائم آمریکا هستیم که توسط دولت قبلی آمریکا به نحوی غیر قابل توجیه و نخ نما همواره مطرح می گردید.
در ادامه گفته می شود بهتر است آمریکا به جای اتهام بستن به دیگران، قدم هایی جدی و اساسی در جهت اصلاح دیدگاه ها، سیاست ها و اقدامات غلط گذشته خود در قبال سایر ملت ها از جمله ملت بزرگ ایران بردارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates