27.02.2009

هشدار آلمان به ایران در ارتباط با تشدید تحریم ها

بی‌بی‌سی: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به ایران هشدار داده که در صورت به نتیجه نرسیدن تلاش های دیپلماتیک برای انصراف ایران از تلاش برای تولید تسلیحات هسته ای، آلمان از تشدید تحریم های علیه ایران حمایت خواهد کرد.

خانم مرکل که در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می کرد، گفت او از هرگونه تغییر در برخورد با این مسئله توسط باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا حمایت می کند.

خانم مرکل در اشاره به موضع آمریکا برای تماس با ایران گفت: “ما حاضریم این راه را به اتفاق طی کنیم ولی همچنین در صورتی که پیشترفتی حاصل نشود آماده ( اعمال) تحریم های شدید تری هستیم.”

نیکولا سازکوزی، رئیس جمهوری فرانسه که او هم در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می کرد از روسیه خواست که فشار بر ایران برای متوقف ساختن غنی سازی اورانیوم را افزایش دهد. وی افزود که موثر واقع شدن تحریم ها مستلزم کمک روسیه است.

آقای سارکوزی گفت: “تنها یک راه حل باقی مانده است و آن تشدید تحریم ها علیه ایران و ارتباط دادن روسیه با این روند است.”

ایران می گوید هدف این کشور از غنی سازی اورانیوم تولید انرژی هسته ای است نه بمب هسته ای.

پیشتر، جو بایدن معاون ریاست جمهوری آمریکا در تشریح سیاست خارجی دولت جدید آمریکا در کنفرانس مونیخ گفته بود که ایران لازم است در باره راه خود در آینده تصمیم بگیرد.

آقای بایدن گفت: “ما مایل به مذاکره با ایران خواهیم بود و یک انتخاب خیلی روشنی را پیشنهاد می کنیم: به راه کنونی خود ادامه دهید که نتیجه آن فشار و انزوا خواهد بود یا به برنامه هسته ای غیر مجاز خود پایان دهید و از حمایت از تروریسم دست بردارید ، در آنصورت مشوق های با ارزشی وجود خواهد داشت.”

جو بایدن افزود که برنامه ساخت سپر موشکی دفاعی در صورتی که ثابت شود این تکنولوژی کارگر واقع شده و مقرون به صرف خواهد بود، برای مقابله با توانانی فزاینده ایران، ادامه خواهد یافت.

دیوید میلیبند وزیر خارجه بریتانیا گفت ایران باید از تغییر سیاست آمریکا استفاده کند و چیزی از این بهتر عایدش نخواهد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates