28.02.2009

قتل دیگری در “کردستان” با تداوم سکوت خبری رو‌به‌روست؛ نوجوان 16 ساله پس از شکنجه جان باخت

‌خرداد: فعالان حقوق بشر در ایران می‌گویند که نوجوانی 16 ساله به وسیله‌ی نیروهای نظامی به قتل رسیده است.

سایت‌های خبری حقوق بشری و سایت سایت “روژهلات” که عکس‌های جسد یخ‌زده‌ی “بهزاد گل‌محمدی” را منتشر کرده‌اند، در گزارش خود نیروهای نظامی منطقه‌ی مرزی سلماس را بانیان این قتل معرفی کرده‌اند.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گزارش خود نوشته است؛ « نیروهای نظامی در منطقه مرزی سلماس نوجوان کُرد را پس از قتل در میان برف‌ها رها نمودند.
در هفته گذشته، نیروهای سپاه پاسداران، در روستای دشیوان از توابع سلماس، نوجوان 16ساله ای به نام “بهزاد گل محمدی” را در نقطه صفر مرزی با ترکیه دستگیر و مورد شکنجه قرار دادند.
این شهروند کرد بر اثر آسیب های وارده جان خود را از دست داد، نیروهای نظامی با رها کردن جسد وی در خاک ترکیه منطقه را ترک نمودند.
شایان ذکر است خانواده این نوجوان برای تحویل گرفتن جسد وی به ترکیه عزیمت نمودند که تا کنون موفق به این مهم نشدند.»

این برای نخستین بار نیست که گزارش‌هایی از برخورد خشن نیروهای نظامی مناطق مرزی با نوجوانان و جوان کرد منتشر می‌شود. دو سال پیش‌تر نیز اعلام شده بود که نوجوانی 16 ساله در یکی از بازداشت‌گاه‌های سنندج دچار مرگ مغزی شده و فوت کرده است. مرگ این نوجوان پس از دو سال اعلام شد!

“ابراهیم لطف‌الهی” نیز نمونه‌ی دیگری بود که در بازداشت نیروهای امنیتی فوت کرد. این دانشجو کرد را وزارت اطلاعات در زمستان سال گذشته به دلایلی ناروشن بازداشت کرد اما پس از دو هفته جنازه‌ی وی تحویل خانواده‌ی او شد.

سوابق چنین قتل‌هایی نشان می‌دهد که مسببان آن هرگز نه پاسخ‌گو بوده‌اند و نه محاکمه شده‌اند و به جای آن‌ها، خانواده‌ی قربانیان تحت فشار قرار می‌گریند تا در قبال مرگ‌های مشکوک فرزندان خویش سکوت اختیار کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates