15.03.2009

نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر خطاب به اساتید دانشگاه

خبرنامه امیرکبیر: در پی ادامه بازداشت ۹ دانشجوی پلی تکنیک، انجمن اسلامی این دانشگاه در بیانیه ای خطاب به اساتید دانشگاه منتشر کرد. در این بیانیه، انجمن اسلامی دانشگاه ضمن تشریح سواستفاده اعوان و انصار دولت از ارزش ها برای حمله به دانشگاه و سرکوب دانشجویان، نگرانی خود نسبت به وضعیت دانشجویان بازداشت شده و تلاش نیروهای امنیتی برای پرونده سازی برای آنان را ابراز کرده است. متن این نامه خطاب به اساتید دانشگاه به شرح زیر است:

اساتید محترم پلی تکنیک تهران

طی هفته های گذشته، پلی تکنیک تهران شاهد سنگین ترین تهاجم اعوان و انصار دولت و حاکمیت به دانشگاه بود و این بار چنان کیان دانشگاه مان مورد هجمه قرار گرفته است که سکوت و تمکین در برابر متجاوزان، به معنای تسلیم کامل جامعه دانشگاهی در برابر اراده استبداد است.

در همین رابطه انجمن اسلامی دانشجویان پلی تکنیک لازم می داند برخی موارد را به استحضار اساتید مستقل و آزاده دانشگاه برساند:

۱) متاسفانه آنچه بارها تحت عنوان “سوء استفاده از اجساد شهدا” توسط انجمن اسلامی و شورای صنفی دانشگاه هشدار داده شده بود، سرانجام به وقوع پیوست. در روز دفن شهدا در دانشگاه، یورش سازماندهی شده و مانور گسترده نیروهای امنیتی و انصار حزب الله در دانشگاه، ضرب و شتم و جرح دانشجویان و بازداشت بسیار گسترده و بی سابقه ۷۰ نفر و به ویژه بازداشت ۸ دانشجوی فعال و سابق انجمن اسلامی، نشان از آن دارد که دفن شهدا نه به قصد تکریم جانباختگان جنگ، که با هدف شوم “فتح پلی تکنیک” که در پروژه های تخریب دفتر انجمن اسلامی، سخنرانی احمدی نژاد در پلی تکنیک و ماجرای جعل نشریات دانشجویی ناکام مانده بود، صورت پذیرفته است.

دیگر آنکه جریان وابسته به حاکمیت که کشور را در آستانه بحران می بیند و توان حل بحران و پیروزی در انتخابات آتی را در خود نمی بیند به سازماندهی گسترده گروه های فشار و بازوهای سرکوب خود مشغول است. و از آنجا که نهادهای همسو با حاکمیت در درون دانشگاه و یا بسیج دانشجویی از توان سرکوب و ایفای نقش گروه فشار ناتوانند، نیاز به تاسیس پایگاهی است که بتوان در آن، این نیروها را بسیج کرد. با چنین هدفی شهدا به دانشگاه آورده می شوند و مسئولان برنامه عامدانه و مصرانه و با آگاهی از حساسیت شدید دانشجویان، روز غیر تعطیل را انتخاب می کنند تا عمله های استبداد سرکوب دانشجویان را تمرین کنند.

۲) ۳ هفته پیش از این واقعه، مجید توکلی، حسین ترکاشوند، کوروش دانشیار و اسماعیل سلمانپور اعضای انجمن اسلامی دانشجویان در مقابل حسینیه ارشاد بازداشت و پس از ضرب و شتم شدید تحویل پلیس امنیت داده می شوند، اما به درخواست مدیریت دانشگاه امیرکبیر از آزادی آنان جلوگیری به عمل می آید تا برنامه دفن شهدا به اتمام برسد. این در حالی است که برای همین دانشجویان پرونده ای با اتهام تلاش برای برهم زدن برنامه دفن شهدا تشکیل گردیده است.

از سوی دیگر، مهدی مشایخی، احمد قصابان، نریمان مصطفوی و عباس حکیم زاده فردای روز دفن شهدا، با حمله نیروهای وزارت اطلاعات به منازلشان بازداشت می شوند. حال آنکه هیچ یک در روز برنامه در دانشگاه حضور نداشته اند.

هر ۸ نفر تحت شدیدترین فشارهای روحی و جسمی قرار دارند و در سلول های انفرادی نگه داری می شوند. مجید توکلی قریب به یک ماه است در اعتصاب غذا به سر می برد و برخی بازداشت شدگان که در بند ۲۴۰ در مجاورت سلول او بوده اند از خونریزی داخلی و وضعیت بسیار وخیم وی خبر داده اند، تا جایی که ادامه حیات مجید توکلی شدیدا وابسته به سرم هایی است که در زمان بی حالی به وی تزریق می شود. همچنین شاهدان بازداشت مهدی مشایخی و احمد قصابان از ضرب و شتم شدید آنها در هنگام بازداشت اطلاع داده اند.

هفته گذشته نیز یاسر ترکمن عضو انجمن اسلامی امیرکبیر، که طی روزهای برای مشخص شدن وضعیت ۸ دانشجوی بازداشت شده تلاش می کرد، خود در نزدیک دانشگاه توسط نیروهای لباس شخصی با ضرب و شتم بازداشت شد.

۳) از آنجا که دفاع از حریم و حرمت دانشگاه وظیفه مشترک دانشجویان و اساتید بزرگوار است، انتظار می رود اساتید ارجمند، تاسیس پایگاه گروه سرکوب و فشار در دانشگاه را به رسمیت نشناسند و با سوء استفاده از نام و اجساد بی گناه شهدای جنگ مخالفت نمایند.

اساتید بزرگوار! به خوبی واقفید، آنان که در مقابل چشمان شما، به دانشجویان مظلوم وحشیانه هجوم بردند، با سلاح سرد به جانشان افتادند و آنچنان ساحت دانشگاه را لکه دار کردند، حقوق و کرامت انسان ها را به هیچ می گیرند و این چنین بر جسم و جان نخبگان این سرزمین یورش می برند، برای اجساد شهیدان راه دفاع از وطن هیچ ارزشی قائل نیستند. که اگر اینگونه بود جانبازان درد کشیده جنگ ناچار نبودند از شدت فشارهای وارده در مقابل مجلس خودسوزی کنند!

۴) تجربه سال های گذشته و به ویژه ماجرای جعل نشریات دانشجویی که بازداشت شدگان در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ تحت شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار گرفتند، موجب نگرانی شدید نسبت به شکنجه دانشجویان و تلاش برای پرونده سازی و کسب اعترافات کذب از آنان شده است.

سلامتی دانشجویان دربند شدیدا در خطر است و هر لحظه ممکن است بازجویان و شکنجه گران تحت فشارهای شدید، دانشجویان را وادار به اعترافات دروغ نمایند و فرصتی برای جبران باقی نماند.

بنابراین امید آن می رود که اساتید آزاد و مستقل، با هوشیاری و حساسیت پرونده را پیگیری کرده و ریاست دانشگاه را که نقش اساسی در پرونده سازی های اخیر بر علیه دانشجویان داشته است، برای اتمام این پروژه مورد بازخواست قرار دهند و همگام با دانشجویان دانشگاه، حفظ سلامتی و آزادی هرچه سریعتر دوستان دربندمان را از سیستم قضایی و امنیتی مطالبه نمایند.

با تقدیم احترام
انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه صنعتی امیرکبیر
(پلی تکنیک تهران)

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates