17.03.2009

اهانت رسانه‌ای به رئیس جمهور

بزتاب آنلاین: یک روز پس از انتشار نامه علی لاریجانی به رئیس جمهور که در آن از لحن بی سابقه ای در مکاتبات میان رووسای قوا استفاده شده بود،تیتر اول برخی روزنامه های مخالف دولت به این نامه اختصاص یافت

یک روز پس از انتشار نامه علی لاریجانی به رئیس جمهور که در آن از لحن بی سابقه ای در مکاتبات میان رووسای قوا استفاده شده بود،تیتر اول برخی روزنامه های مخالف دولت به این نامه اختصاص یافت.

به گزارش شبکه ایران، در این میان اگرچه برخی روزنامه‌های موسوم به “اصلاح‌طلب” و “اصولگرا” تیترهای خود را به این جمله لاریجانی که قسمتی از نامه رئیس جمهور را “طنز” نامیده بود،اختصاص دادند،اما یک روزنامه وابسته به باقر قالیباف در این زمینه عکس آرشیوی موهنی را همراه تیتر مذکور کرد.

روزنامه تهران امروز در شماره 11 دوره جدید (امروز) خود با چاپ عکس آرشیوی توهین‌آمیز در ذیل تیتر «انتقاد شما به طنز شباهت دارد» که در آن لاریجانی رئیس‌ مجلس را در حالی نشان می‌دهد که تداعی کننده پوزخند به سخنان رئیس‌جمهور در مجلس است، افسار گسیختگی مطبوعاتی را به اوج رساند.

این روزنامه در دوره اول خود نیز با چاپ عکسی به منتخب ملت ایران توهین روا داشته بود که با رأی هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن زمان گفت: مقام دوم کشور باید حاشیه‌ای از حرمت و حفظ کرامت داشته باشد ولی برخی به‌طرز بی‌شرمانه‌ای دولت را مورد تعرض قرار می‌دهند.

همچنین روزنامه اعتمادملی،ارگان حزب کروبی نیز به اقدام مشابهی در صفحه اول خود مبادرت ورزیده بود.

از دیگر سو روزنامه وابسته به لاریجانی نیز به بهانه مخالفت با نامه رئیس جمهور در شماره روز گذشته خود به مصاحبه با یک حقوقدان اپوزیسیون پرداخت .این حقوقدان که از عضو کلیدی “کانون مدافعان حقوق بشر” و از همکاران نزدیک شیرین عبادی است پیش از این در گفتگو با رادیوهای بیگانه بارها نظام جمهوری اسلامی ایران را به “نقض حقوق بشر”، “زیر پا گذاشتن آزادی های فردی” و “مقابله با ارزشهای انسانی” متهم کرده بود.

روزنامه مذکور که به مدیریت “یاران رسانه ای” علی لاریجانی در صداوسیما و پس از آن شورای عالی امنیت ملی منتشر می شود در حالی حمله به رئیس جمهور را در دستور کار شماره دوشنبه خود قرار داد که در مطلب دیگر همان شماره ،درباره پرتاب ماهواره امید، تیتر “امید، ناامیدمان کرد” را انتخاب کرده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates