24.03.2009

اسقف اعظم کلیسای کاتولیک ملبورن: سخنرانی خاتمی جای حضور همجنس گراها نیست

عصرایران: مهمانان حاضر در این جلسه جمع محدودی هستند که از هفته ها پیش دعوت شده اند و امکان حضور افرادی غیر از اشخاص از قبل دعوت شده در این جلسه وجود ندارد
عصر ایران – در پی سفر 8 روزه سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان ، به استرالیا ، نزاع بین کلیسای کاتولیک و همجنس گراهای ملبورن برای حضور تعدادی از آنها در جلسه سخنرانی خاتمی بالا گرفته است.

به گزارش عصر ایران خاتمی قرار است روز پنج شنبه در کلیسای کاتولیک ملبورن سخنرانی کند .این در حالی است که برخی از فعالان مدنی همجنس گرا از جمله سازمان ” ائتلاف برای برابری در استرالیا” که یکی از نهادهای مدافع حقوق اجتماعی همجنس گراها است، اعلام کرده بودند که می خواهند با حضور در محل سخنرانی خاتمی نسبت به آنچه که نقض حقوق همجنس گراها در ایران می خوانند ،به خاتمی انتقاد کنند.

اما سخنگوی ” فیلیپ فریر” اسقف اعظم کلیسای کاتولیک ملبورن با اعلام مخالفت کلیسای کاتولیک با حضور فعالان مدنی همجنس گرا در جلسه سخنرانی خاتمی گفت که جلسه سخنرانی خاتمی یک مراسم خصوصی و محدود است که رییس جمهور سابق ایران در آن درباره موضوع گفتگوی بین ادیان سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: مهمانان حاضر در این جلسه جمع محدودی هستند که از هفته ها پیش دعوت شده اند و امکان حضور افرادی غیر از اشخاص از قبل دعوت شده در این جلسه وجود ندارد.
این اظهارات در حالی است که ” رادنی کروم” سخنگوی سازمان ” ائتلاف برای برابری در استرالیا” با انتقاد از کلیسای کاتولیک و اسقف اعظم این کلیسا از اینکه این کلیسا اجازه حضور تعدادی از فعالان مدنی این سازمان برای پرسش و پاسخ از خاتمی درباره آنچه که نقض حقوق همجنس گراها ! در ایران خوانده است را نمی دهد، به شدت انتقاد کرد.

وی در این باره گفت ما فقط از اسقف اعظم کلیسای کاتولیک خواستیم تا نگرانی هایمان را درباره نحوه رفتار با همجنس گراها در ایران به خاتمی انتقال دهند.

سید محمد خاتمی در سفر 8 روزه خود به استرالیا روز پنج شنبه با حضور در کلیسای کاتولیک این شهر ضمن دیدار با اسقف اعظم این کلیسا در سمیناری در این کلیسا در باره گفتگوی بین ادیان سخنرانی خواهد کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates