26.03.2009

به‌شکلی جدی مسببان مرگ “میرصیافی” را محاکمه کنید

خرداد: “فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر” (FIDH) و “جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران” (LDDHI)، مرگ اميدرضا ميرصيافی، وبلاگ نويس ايرانی، در زندان را به شدت محکوم می کنند.

براساس گزارشات رسيده، ميرصيافی که فعاليت نوشتاری اش در زمينه فرهنگ و موسيقی سنتی ايرانی بود، در تاريخ ۱۸ مارس ۲۰۰۹ به دليل کمبود درمان پزشکی در زندان تهران جان سپرد.

وی روز ۷ فوريه ۲۰۰۹ برای بازجويی به دادگاه انقلاب تهران احضار شد و از آن پس در حبس بسر برد.

ميرصيافی برای اولين بار در ۲۲ آوريل ۲۰۰۸ دستگير و روز دوم ژوئن همان سال به قيد وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی آزاد شد. او روز ۲ نوامبر طبق مواد ۵۰۰ و ۵۱۴ از قانون مجازات محاکمه گرديد. در اين دو ماده آمده است: “اگر شخصی به رهبر معظم آيت الله خمينی، بنيانگزار جمهوری اسلامی، يا به ديگر رهبران کشوری اهانت کند، به ۶ ماه تا دو سال زندان محکوم خواهد شد” (ماده ۵۱۴) و “هر کس عليه نظام جمهوری اسلامی فعاليت تبليغی نمايد به ۳ ماه تا يک سال زندان محکوم خواهد شد (ماده ۵۰۰).

ميرصيافی به دو سال زندان محکوم گرديد و وبلاگ او به نام “روزنگار” که حاوی مقالات فرهنگی بود ديگر قابل دسترس نيست.

عبدالکريم لاهيجی، رييس جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران، در اين رابطه می گويد: “ما پس از شنيدن اين خبر غم انگيز به شدت متأثر شديم. اکنون از دولتمردان جمهوری اسلامی می خواهيم هر چه سريعتر و به شکلی مؤثر و جدی در مورد اين مرگ رسيدگی کنند تا بدين ترتيب اشخاصی که مسؤول اين اتفاق بودند به دادگاه احضار و محاکمه شوند.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates