29.03.2009

موج سواری احمدی نژادی: سیاست در آفساید

هم میهن نیوز: «بینندگان گرامی تصویر دکتر احمدی نژاد را در ورزشگاه آزادی مشاهده می کنید»
در اندک دقایقی که تیم ملی ایران از عربستان جلو افتاده بود این جمله ای بود که از زبان گزارشگر تلویزیونی شنیده می شد در آن دقایق شاد بارها و بارها تصویر احمدی نژاد در حالیکه علی سعید لو و محمد علی آبادی در دو سمت او نشسته بودند بر صفحه تلویزیون ها نقش بست چهره محمود احمدی نژاد حتی بیشتر از علی دایی سرمربی تیم ملی پخش می شد همه چیز آماده بود تا جشن پیروزی و استارت تبلیغاتی دکتر احمدی نژاد با هم گره بخورد.

اما این پایان حضور احمدی نژاد بود. تیم ایران ابتدا بازی را مساوی شده دید و در حالی که مردم منتظر نمایش دوباره چهره رئیس جمهور و حالت او پس از دریافت گل مساوی بودند ایران گل دوم را هم خورد و بینندگان رسانه ملی دیگر چهره محمود احمدی نژاد را ندیدند.

البته غیبت ناگهانی دکتر احمدی نژاد از دید دوربین ها پس از استشمام بوی شکست مسئله جدیدی نیست. او در ماه گذشته نیز هنگامی که مشاورانش به او اطمینان دادند که تیم ملی کشتی آزاد قهرمان جهان خواهد شد به سالن کشتی پا گذاشت و باز هم تلویزیون مکرر چهره رئیس جمهور محبوب را نشان داد بطوریکه تبلیغات حضور او از خود مسابقه داغتر شد و مجری اعلام کرد که وی مدال ها را توزیع خواهد کرد اما در همین هنگام فردین معصومی آخرین کشتی را باخت و تیم ایران جام را از کف رفته دید و در این میان کسی که دیگر از او خبری نبود دکتر احمدی نژاد بود. او سالن کشتی را ترک کرد و حتی برای توزیع مدال هم نماند البته رسانه ملی هم دیگر از حضور وی سخنی نگفت.

امروز نیز که تیم ملی ایران در حضور صد هزار نفر شانس بالایی برای پیروزی داشت محمود احمدی نژاد پا به ورزشگاه گذاشت تا شاید ناکامی جام جهانی کشتی را به فراموشی بسپارد اما حضور او باز هم برای ایران خوش شانسی به بار نیاورد و تیم ملی با وجود شایستگی فراوان در مقابل دیدگان میلیون ها ایرانی طعم تلخ شکست را چشید. گفتنی است در تاریخ فوتبال ایران این نخستین شکست ایران مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی بود که در حضور محمود احمدی نژاد و معاونانش رقم خورد.

البته در فاصله برد تیم ایران و باخت او تنها کسی که صدا و سیما به سراغ چهره اش نرفت رئیس جمهور ایران بود و گویا او بار دیگر هنگام شکست عدم حضور را به ماندن و دیدن شکست ترجیح داد و مردمی که قرار بود پیروزی را با حضور دکتر محمود احمدی نژاد جشن بگیرند و شادیشان را با او قسمت کنند باز هم هنگامی که به حضور رئیس جمهور نیاز داشتند خود را تنها دیدند و غم شکست را بین خود قسمت کردند و از هم پرسیدند چرا رئیس جمهور ایران فقط هنگام پیروزی آفتابی می شود و هنگام شکست نمی ایستد تا اشک مردم را ببیند.

به نظر می رسید پیروزی مقابل عربستان سعودی استارت خوبی برای تبلیغات انتخاباتی باشد و رئیس جمهور برای بازی با امارات که خرداد ماه و نزدیک به انتخابات انجام می شود بار دیگر در ورزشگاه حضور پیدا کند اما باخت ایران همه معادلات را بهم ریخت و تبلیغات تلویزیون نیز بکار محمود احمدی نژاد نیامد.

این بار هم سیاست در آفساید ماند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates