30.03.2009

بی کفایتی مسئولین: بارندگی پر مخاطره در بیشتر مناطق کشور

عصرایران: رضازاده افزود: برای مثال یکشنبه بوشهر با 70 میلی متر بارندگی ، درگیر بارش شدید بود. او با تصریح اینکه در صورت برخورد به هنگام و پیش هنگام در این استانها که بیشتر در معرض مخاطره اند می توان از خطرات جانی و مالی جلوگیری کرد افزود: می توان از این میزان بارندگی ، برای ترمیم کمبود بارش در زمستان 87 و افزایش ذخایر آبی بهترین بهره را برد.
سازمان هواشناسی ، استان های مركزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، كهگیلویه وبویراحمد، فارس ، بوشهر، هرمزگان، یزد ، خوزستان و بخش های جنوبی كرمان را به علت شدت بارندگی مخاطره آمیز اعلام كرد.

رضازاده ، مدیركل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفتگو با شبكه خبر ، با اشاره به شدت بارش و سیلابی شدن رودخانه و آب گرفتگی معابر در این استانها در روزهای اخیر و همچنین سفرهای نوروزی هموطنان بر ضرورت برخورد به هنگام مسئولان تاکید کرد.

رضازاده افزود: برای مثال یکشنبه بوشهر با 70 میلی متر بارندگی ، درگیر بارش شدید بود.
او با تصریح اینکه در صورت برخورد به هنگام و پیش هنگام در این استانها که بیشتر در معرض مخاطره اند می توان از خطرات جانی و مالی جلوگیری کرد افزود: می توان از این میزان بارندگی ، برای ترمیم کمبود بارش در زمستان 87 و افزایش ذخایر آبی بهترین بهره را برد.

این مقام مسئول هواشناسی به وضع هشدار و مخاطره آمیز بودن بارندگی در استانهای جنوبی کشور اشاره کرد و گفت :

از امروز استان های خراسان جنوبی و رضوی ، تهران ، همدان ، سمنان ، مرکزی و قزوین ، سیستان و بلوچستان و قم بارش با شدت کمتر را خواهند داشت.
وی بیشترین مخاطره بارش ( بالاترین شدت بارش) را در 48 ساعت آینده ، در غرب فارس ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بیش از بارش سالانه ، بالای 200 میلی متر پیش بینی کرد.
رضازاده تصریح کرد: بارش در قالب این استانها از عصر فردا کاهش می یابد. اما شدت بارش در خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی در ادامه افزود : از شنبه بخش های جنوبی کشور ؛ شرق بوشهر و فارس ، دوباره هرمزگان ، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان درگیر بارش شدید می شوند. وی ابراز امیدواری کرد باتوجه به میزان بارش در نوار جنوبی کشور ، با پی گیری های مناسب مدیریتی از نظر منابع آب ، سدهای این مناطق به مخاطره نیافتد.

رضازاده درباره وضع بارندگی امسال در مقایسه با پارسال گفت : کشور ، پارسال یک دوره خشکسالی کلان و وضع خیلی حاد را سپری کرد بطوری که حدود 30 تا 35 حتی 40 درصد سال زارعی 87 با کمبود بارش مواجه شد که از نظر جایگاهی استان فارس 60 درصد کمبود بارش داشت.

مدیرکل ، سازمان هواشناسی در ادامه از وضع بارندگی امسال ابزار رضایت کرد و افزود : کشور در منطقه خشک قرار دارد باید در مصرف بهینه آب در بخشهای مختلف صنعتی ، کشاورزی و مصارف عمومی اعتدال را رعایت کنیم تا در صورت کمبود بارش دچار مضیقه و کمبود آب نشویم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates