31.03.2009

تماس مستقیم ایران و آمریکا در لاهه

خُسن آقا: غیرت نداشته رهبر به گا رفت!
بی‌بی‌سی: وزیر امور خارجه آمریکا می گوید فرستاده ایران در اجلاس لاهه با نماینده ویژه باراک اوباما دست داده و آمریکایی ها نامه ای به فرستادگان ایران داده اند و درخواست هایی را درباره دو بازداشت شده و یک مفقود شده در ایران مطرح کرده اند.

به گزارش کسری ناجی، خبرنگار اعزامی بی بی سی فارسی به لاهه، هیلاری کلینتون در یک نشست خبری اعلام کرد که ریچارد هالبروک، نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور افغانستان و پاکستان ملاقاتی مختصر با محمدمهدی آخوندزاده، معاون وزیر امور خارجه ایران داشته و آن دو در فضایی صمیمی با هم دست داده اند.

به گفته خانم کلینتون، آقای هالبروک و آقای آخوندزاده قول داده اند که در آینده باز هم ملاقات داشته باشند.

پس از سال ها، این نخستین بار است که ملاقاتی در این سطح میان مقامات ایران و آمریکا صورت می گیرد.

خانم کلینتون در نشست خبری خود همچنین اعلام کرد که آمریکا نامه ای به نمایندگان ایران تحویل داده و در آن در مورد سه نفر در ایران از مقامات ایران کمک خواسته است.

یکی از این سه تن رابرت لوینسون، افسر سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) است که حدود دو سال پیش در کیش ناپدید شد و اینک دولت آمریکا از مقامات ایران خواسته است که به روشن شدن سرنوشت او کمک کنند.

در نامه آمریکا به مقامات ایران همچنین در خواست آزادی رکسانا صابری (خبرنگار ایرانی – آمریکایی) و رفع محدودیت از عشا مومنی (عضو کمپین یک میلیون امضاء برای حقوق زنان) مطرح شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates