04.04.2009

چاوز گوزید:گروه 20 شکست خورد، ما و ایران گروه 2 هستیم

خُسن آقا: آیت الله چاوز گویا یادش رفته که همین چند روز پیش بود که در کنفرانس اعراب خلیج فارس را خلیج نامید تا از اعراب هم باج بگیرد. این باج بگیر دزد دست کمی از آیت الله های خودمان ندارد.
عصرایران: احمدي نژاد هم سخنان خود را با جمله ” زنده باد جمهوري بوليواري ونزوئلا و زنده باد جمهوري اسلامي ايران” به پايان برد.
عصرایران – بانك مشترك ايران و ونزوئلا با حضور دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران و هوگو چاوز رييس جمهوري ونزوئلا و چند تن از وزرا و مقام هاي اقتصادي دو كشور در تهران راه اندازي شد.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ، بانك مشترک دو کشور براي تامين مالي پروژه‌هاي توسعه‌اي با مشاركت ونزوئلا در ميدان آرژانتين تهران افتتاح ‌شد.

بانك مشترك ايران و ونزوئلا با سرمايه اوليه يك ميليارد و 200 ميليون دلار كار خود را آغاز كرده و هر يك از دو كشور ايران و ونزوئلا نيمي‌ از اين پول را تامين مي‌كنند و بانك توسعه صادرات ايران با مجوز هيات وزيران از طرف كشور ايران مسووليت راه اندازي اين بانك را بر عهده دارد.

احمدي نژاد:زنده باد جمهوري بوليواري ونزوئلا و زنده باد جمهوري اسلامي ايران

رييس جمهوري اسلامي ايران در مراسم افتتاح این بانک گفت: افتتاح بانك مشترك ايران و ونزوئلا نشانه همت براي ساختن دنياي جديد است.

احمدي نژاد افزود: ما اميدوار و مصمم به ساختن آينده‌اي روشن هستيم اما كساني كه موجب ظلم و تجاوز و فشارهاي سنگين به جامعه بشري بودند، مايوس تر از گذشته هستند.

وي ادامه داد: انديشه خودخواهي، توسعه طلبي و امپرياليستي به تاريخ پيوسته است كه نمي‌تواند مرده ليبراليسم را زنده كند زيرا كه آنها بر اساس تنفر ، خودخواهي و استكبار پايه‌گذاري شده بودند و مرگ آنها حتمي است و آنچه باقي مي‌ماند عشق و محبت و برادري و دلسوزي است.

دكتر احمدي نژاد اظهار داشت : افتتاح بانك مشترك ايران و ونزوئلا به ظاهر افتتاح يك بانك است كه بسيار ارزشمند و اثرگذار است اما در حقيقت نشان دهنده يك همت بلند و سترگ براي ساختن دنيايي جديد و نشانه اميد و حركت و پيروزي است.

دكتر احمدي نژاد سخنان خود را با جمله ” زنده باد جمهوري بوليواري ونزوئلا و زنده باد جمهوري اسلامي ايران” به پايان برد.

چاوز: با برادرم احمدي نژاد تولد جهان جديد را اعلام مي كنيم ؛ ما گروه 2 هستيم

هوگو چاوز در سخنراني چهار دقيقه اي خود در مراسم آغاز بكار بانك مشترك ايران و ونزوئلا گفت: “در اين دنيا هيچ چيزي غيرممكن نيست. اجلاس گروه 20 بدون هيچ موفقيتي پايان پذيرفت. امپرياليسم در حال سقوط است و روي خرابه‌هاي آن بايد جهان ديگري ساخته شود. با برادرم احمدي نژاد تولد جهان جديد را اعلام مي كنيم. ما گروه 2 هستيم.”

رييس جمهور ونزوئلا افزود: در اجلاس گروه ‪ ۲۰در لندن تصميم بر اين شد تا صندوق بين المللي پول را از طريق بانك جهاني تقويت كنند در حالي كه بايد اين صندوق را از بين برد زيرا كه ابزار امپرياليستي است.

وي ادامه داد: آنها در اجلاس مذكور تصميم گرفتند همان داروهاي قبلي را به بيمار كه در حال فوت است، تزريق كنند و در واقع پول زيادي را براي چاه عميقي كه انتها ندارد، تزريق كنند.

حاشيه‌هاي افتتاح بانك مشترك ايران و ونزوئلا

** هوگو چاوز پيش از ورود به محل افتتاح ، لحظاتي با حضور دكتر احمدي نژاد در خيابان احمد قصير (محل شعبه بانك مشترك ) نظاره گر تابلوي بانك مذكور بود و سخناني در اين زمينه رد و بدل شد.

** از سوي بانك توسعه صادرات ايران، هدايايي به هوگو چاوز رييس جمهور ونزوئلا و احمدي نژاد رييس جمهور اسلامي ايران اهدا شد.
اين هديه تصويري از دست دادن دو رئيس جمهور بود كه توسط فرش بافته شده بود كه توسط وزير امور اقتصادي و دارايي و مديرعامل بانك توسعه صادرات ايران به دو رييس جمهور اهدا شد.

** چاوز در مراسم سخنراني خود پس از شروع به نام خداوند بزرگ، از خدا خواست تا بتواند پنج دقيقه صحبت كند اما وقتي سخنان خود را به پايان برد، اعلام كرد كه چهار دقيقه تمام .

** در مراسم افتتاح بانك مشترك ايران و ونزوئلا در تهران علاوه بر روساي جمهور ايران و ونزوئلا، وزير امور خارجه ، وزير امور اقتصادي و دارايي ، چند تن از معاونان وزير امور اقتصادي و دارايي، مشاور رييس جمهور، اعضاي مجمع بانك مشترك ( ايراني و ونزوئلايي ) و تعدادي از مسئولان بانك توسعه صادرات ايران حضور داشتند.

** زماني كه چاوز اعلام كرد “اجلاس گروه 20 تمام شد ولي تازه كار اجلاس گروه 2 – منظور ايران و ونزوئلا- آغاز شده است. ” حضار براي او دست زدند.

** در اين مراسم كه حدود 150 نفر حضور داشتند بالغ بر 50 نفر ونزوئلايي، چاوز را همراهي مي كردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates