04.04.2009

نماینده مجلس ششم خطاب به آمریکا: اگر با ایران مذاکره کنید، به نفع احمدی‌نژاد می‌شود

بازتاب: مذاکره ایران و آمریکا در این شرایط، تنها موقعیت احمدی‌نژاد را در انتخابات تقویت خواهد کرد؛ بنابراين، آمریکا باید در مرحله نخست، با مجلس ایران و رئیس مقتدر آن، یعنی علی لاریجانی گفت‌وگو کند. علاوه بر این، آمریکا لازم است در انتخابات ایران بی‌طرفی اختیار کند.

فاطمه حقيقت‌جو، از نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم، در همايش بررسي روابط ايران و آمريکا اظهار داشت: آمريکا تا پيش از انتخابات آينده، نبايد با دولت ايران گفت‌وگو کند.

به گزارش خبر نگار ” تابناک “سايت رسمي شوراي آمريکاييان و ايرانيان نوشت : فاطمه حقيقت‌جو ـ که هم‌اکنون در ايالات متحده آمريکا اقامت دارد ـ بر اين باور است که مذاکره آمريکا و ايران در اين اوضاع، موقعيت احمدي‌نژاد را در انتخابات تقويت خواهد کرد.

بر پايه اين گزارش، وي از دولت آمريکا خواسته است که در انتخابات رياست جمهوري ايران بي‌طرفي برگزیند، چرا که به گفته او، حساسيت فراواني نسبت به انتخابات ايران هست.
اين اصلاح‌طلب مقيم آمريکا، در همايش ياد شده که از سوي هوشنگ امير احمدي، رئيس شوراي آمريکاييان و ايرانيان مديريت مي‌شد، همچنين پيشنهاد داده است که در مرحله نخست، مذاکره ايران و آمريکا در سطح مجالس دو کشور برگزار شود و پس از انتخاب رئيس‌جمهور جديد ايران در خرداد ماه، اين گفت‌وگوها در سطح دولت‌هاي دو کشور انجام پذيرد.
وي از جمله دلايل اين پيشنهاد را قدرت علي لاريجاني رئيس مجلس، وجود نمايندگان مخالف رئيس‌جمهور در مجلس و اقتدار مجلس در ايران دانسته است.

گفتني است، فاطمه حقيقت جو، نماينده مستعفي مجلس ششم، عضو شوراي مرکزي سازمان ادوار و عضو سابق دفتر سياسى جبهه مشاركت، مدتي است در آمريکاست و در اين مدت، مواضع انتقادي تندي عليه جمهوري اسلامي ايران در پيش گرفته است، و اخیرا نیز شاهد نسخه‌پيچي او براي آمريکا درباره مسائل ايران هستیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates