08.04.2009

حکومت عدل علی: متجاوز ارتقاع درجه می‌گیرد، حق طلبان زندانی می‌شود

خبرنامه امیرکبیر: علیرضا فیروزی عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان و دفتر تحکیم وحدت صبح روز گذشته پس از احضار به دادگستری زنجان بازداشت شد.

روز گذشته علیرضا فیروزی از دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه زنجان که در فاجعه تجاوز معاون دانشجویی دانشگاه به دختری دانشجو به همراه دیگر دانشجویان تحصن کرده بود در پی مراجعه به دادگاه بازداشت شد. وی در تعطیلات نوروز به دادگاه احضار شده بود که پس از تعطیلات مراجعه کرده و مورد بازجویی قرار گرفت. در حال حاضر نیز قرار وثیقه برای فیروزی صادر شده است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر از خرداد گذشته تا کنون بیش از ۶ تن از دانشجویان دانشگاه زنجان به خاطر اعتراض به تجاوز معاون دانشجویی این دانشگاه به یک دختر دانشجو دستگیر و بازجویی شده اند.

خرداد ماه سال گذشته معاون دانشجویی دانشگاه زنجان قصد داشت با تهدید و سو استفاده از سمت خود یک دختر دانشجو را مورد تجاوز قرار دهد که اقدام شجاعانه دانشجویان اجازه این کار را به وی نداد و به مدت ۴ روز بیش از ۴۰۰۰ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه زنجان با بر پایی یکی از بزرگترین تحصن های دانشگاههای کشور در چند سال اخیر به این اقدام معاون دانشجویی اعتراض نمودند. رئیس دانشگاه زنجان (علیرضا نداف) با حضور در بین دانشجویان مسئولیت این اقدام معاون دانشجویی را به گردن گرفت و از محضر خدا، امام زمان و دانشجویان به خاطر عمل غیر اخلاقی معاون دانشجویی عذرخواهی نمود و مسئله پیش آمده را ناشی از انتصاب غیر اشتباه خود دانست.

همچنین نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی (دکتر نصیری قیداری) در روز پایانی تحصن در بین دانشجویان حاضر شد و قول داد در صورت پایان یافتن تحصن با هیچ دانشجویی برخورد نمی شود اما در تابستان سال گذشته ۵ دانشجوی دانشگاه زنجان بازداشت شدند و در آغاز سال تحصیلی فایل آموزشی بیش از ۱۵ دانشجوی این دانشگاه بسته شد و نماینده زنجان با وجود تعهدات داده شده هیچ کمکی به دانشجویان نکرد. پیش از این نیز به سورنا هاشمی، بهرام واحدی و علیرضا فیروزی، اعضای انجمن اسلامی دانشگاه زنجان بدون صدور حکم کمیته انضباطی اجازه انتخاب واحد داده نشد.

قرار است طبق برنامه قبلی امروز ۱۸ فروردین دادگاه دانشجویان دانشگاه زنجان (بهرام واحدی، سورنا هاشمی، پیام شکیبا، آرش رایجی، حسن جنیدی) و علیرضا فیروزی برگزار شود، كه طبق گزارشات رسیده جلسه دوم این دادگاه در شعبه ۲ دادگاه انقلاب زنجان در حال برگزاری است. اتهامات این دانشجویان عبارتند از: تشویش اذهان عمومی، اقدام بر علیه امنیت ملی، اشاعه فحشا و…

لازم به ذکر است علیرضا فیروزی دومین عضو خانواده فیروزی است که در یک ماه اخیر بازذاشت می شود در آخرین روز های سال ۸۷ دکتر حسام فیروزی به جرم مداوای زندانیان سیاسی بازداشت شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates