09.04.2009

دانمارک ؛ این بار انتشار کاریکاتورهای موهن با امضای کاریکاتوریست

خُسن آقا: وقتی آزادی بیان از جان آدمیزاد با ارزش تر باشد در جوامع پیشرفته چنین با جان خود بازی می کنند تا از آزادی بیان دفاع کنند. ملت ایران باید از اینها پند بگیرد.
عصرایران: نسخه های مزبور به قیمت 1400 کرون (350 دلار) دانمارک و با امضای کاریکاتوریستی که کاریکاتورها را کشیده است به بازار عرضه شده است.
عصر ایران – پس از انتشار کاریکاتورهای موهن برخی مطبوعات دانمارک علیه ساحت رسول گرامی اسلام در3 سال پیش ،که منجر به اعتراضات وسیع مسلمانان در سراسر جهان شد، سازمان آزادی مطبوعات دانمارک اعلام کرد که 1000 نسخه از کاریکاتورهای موهن را روانه بازار ساخته است.

به گزارش عصر ایران سازمان آزادی های مطبوعات دانمارک با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نسخه های مزبور به قیمت 1400 کرون (350 دلار) دانمارک و با امضای کاریکاتوریستی که کاریکاتورها را کشیده است به بازار عرضه شده است.

12 کاریکاتور موهن علیه ساحت رسول گرامی اسلام برای نخستین بار در سال 2005 در یک نشریه دانمارکی به چاپ رسید و پس از آنکه اعتراضات وسیع مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت دیگر نشریات دانمارکی نیز به بهانه آنچه که دفاع از آزادی مطبوعات نامیدند ،این کاریکاتورها را در یک حرکت هماهنگ به چاپ رساندند.

در جریان اعتراضات جهانی علیه این اقدام موهن چندین تن کشته شدند،اما دولت دانمارک به بهانه اینکه نمی تواند جلوی آزادی نشر و بیان عقاید را بگیرد از چاپ کنندگان این تصاویر توهین آمیز حمایت کرد.

اخیرا ” راسموسن” نخست وزیر وقت دانمارک (در زمان انتشار کاریکاتورهای موهن) به دبیر کلی ناتو برگزیده شد. راسموسن بارها با نشان دادن لجاجت از عذر خواهی از جهان اسلام استنکاف کرده است.

احتمال دارد چاپ مجدد کاریکاتورهای موهن به امضای کاریکاتوریست آن ، اعتراض جهان اسلام و مسلمانان اروپا را به دنبال داشته باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates