10.04.2009

شبنم مددزاده و برادرش تحت فشار با خانواده خود تماس گرفتند

خبرنامه امیرکبیر: در حالیکه بیش از ۵۰ روز از بازداشت شبنم مددزاده دانشجوی دانشگاه تربیت معلم تهران (عضو انجمن اسلامی این دانشگاه و عضو هیئت رئیسه شورای تهران دفتر تحکیم وحدت) و برادر وی می گذرد، شب گذشته این دو نفر با خانواده خود تماس تلفنی برقرار کردند.

به گفته پدر این دو، فرزندانش در حالیکه صدای نحیف و وضعیت نامناسب روحی داشتند از وی خواستند که تا آنها نخواسته اند دیگر به دادگاه مراجعه ننمایند. به گفته وی « فرزندانم گفته اند که تا ۱۵ اردیبهشت هیچ مراجعه ای به دادگاه ننمایم. این در حالی است که پیش از این در مراجعه به دادگاه به کرات مسئولین پرونده وعده داده بودند که تا روز ۲۰ ام فروردین پاسخ مشخصی در رابطه با وضعیت فرزندم به من خواهند داد.»

به نظر می رسد تماس شبنم مددزاده و برادر وی، به صورت اجباری و دیکته شده انجام شده است تا به این ترتیب شرایط برای بازجویی آزادانه آنها فراهم شود.

نگرانی از وضعیت جسمانی دانشجویان در بند با افزایش مدت بازداشت و ادامه تماس های تحت فشار با خانواده آنها در حال افزایش است. به این ترتیب احتمال شکنجه و فشار غیر قانونی بر دانشجویان بازداشت شده به شدت افزایش یافته است.

آزادنا

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates